دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1400 - 11:10
قنبری عنوان کرد؛

نقش مدارس سما در تعمیق روابط اولیا و فرزندان

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان گفت: مدارس سما با طرح ایده‌های بدیع سعی در تعمیق روابط بین اولیا و فرزندان دارند.
کد خبر : 588504
ساعت به‌وقت دختر



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از زنجان، عباس قنبری در برنامه «ساعت به‌وقت دختر، پدری» که در دبیرستان دوره اول دختران سمای زنجان برگزار شد، اظهار کرد: گروه مدارس سما با طرح ایده‌های بدیع و مورد نیاز خانواده‌ها سعی در تعمیق روابط بین فردی به‌ویژه بین اولیا و فرزندان دارد.


معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با تأکید بر تأثیر روابط خانوادگی به‌ویژه بین والدین و فرزندان عنوان کرد: تعمیق روابط بین پدران و مادران با دختران در سنین خاص باید مورد توجه قرار گیرد. برنامه «ساعت به‌وقت دختر، پدری» برای همه مقاطع تحصیلی و مدارس دخترانه و پسرانه برگزار خواهد شد و از والدین درخواست داریم تا با مدارس با حوزه فعالیت‌های مهارتی و پژوهشی و درسی فرزندانشان همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند.


پذیرش فرد با همه ویژگی‌های خوب و بد نیازمند ارتباط مؤثر است


رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان هم با تأکید بر لزوم شکل‌گیری ارتباط عمیق بین والدین و فرزندان، انجام تمرینات و کسب مهارت‌های ارتباطی را به پدران و دختران توصیه کرد و گفت: یکی از این تمرینات پذیرش بی‌قیدوشرط و بدون دلیل متقابل پدران و دختران بوده و برای هر ارتباط مؤثر و موفقی پذیرش فرد متقابل با همه ویژگی‌های خوب و بدش، ضروری است.


الیاس بیگدلی گوش کردن به صحبت‌های یکدیگر و بیان حرف‌ها به‌صورت چهره به چهره را یکی از مهم‌ترین مهارت‌های ارتباطی دانست و افزود: در گفت‌وگو نباید به دنبال جواب باشیم. احترام و اعتماد متقابل را از دیگر راهکارهای تعمیق و بهبود روابط پدران و دختران بوده و باید اعتماد پدران به دختران همراه با نظارت باشد. نظارت با بی‌اعتمادی تفاوت‌های اساسی دارد. باید از نیازهای اساسی دختران به‌ویژه در زمینه انجام فعالیت‌های ورزشی حمایت شود، پدران با حمایت از ورزش دختران به یکی از نیازهای اساسی فرزندشان پاسخ می‌دهند.


وی مذاکره و یافتن راهکار مشترک را تنها راه‌حل مشکلات و چالش‌های بین والدین و فرزندان برشمرد و تأکید کرد: پدران باید به دختران وقت بدهند و زمان مشخصی را با یکدیگر بگذرانند و از آرزوها، شکست‌ها، دلخوری‌هایشان بدون نقد و قضاوت و ایرادگرفتن صحبت کنند. در آغوش گرفتن؛ صحبت کردن و گذراندن اوقات و ساعات مشخص با فرزندان را ازجمله عوامل مؤثر در روابط بین پدران و دختران است.


نقش مدارس سما در تعمیق روابط اولیا و فرزندان


به گزارش آنا، در پایان نشست «ساعت به‌وقت دختر؛ پدری» پدران با اهدای شاخه گل از دختران خود تجلیل کردند.


انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب