دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 دی 1394 - 13:44
سلوکی‌نژاد:

دانشگاه آزاد اسلامی از تولیدات کمی به سمت تولیدات کیفی پژوهشی در حال حرکت است

رئیس شورای پژوهشی و فناوری استان فارس گفت: به سمتی حرکت کنیم که اچ ایندکس فعالیت‌های پژوهشی در مجموعه فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی را بهبود ببخشیم و در مورد اعضای هیات علمی اچ ایندکس را تعریف کنیم و سعی شود با یک برنامه ریزی بلندمدت «اچ ایندکس» را افزایش دهیم.
کد خبر : 58823

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حسین سلوکی‌نژاد در جلسه شورای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان اظهار کرد: در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد دانش‌بنیان و تولید علم به ثروت در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان مرکزی بخشنامه‌های متعدد و متنوعی از سال گذشته صادر شده است و ما نیز در مجموعه استان برنامه‌ریزی‌های مدونی ترتیب داده‌ایم تا این امر محقق شود.


وی گفت: در کشور عزیزمان درطول سالیان گذشته کمیت‌های فعالیت‌های پژوهشی به یک میزان قابل توجه‌ای رسیده است و حال وظیفه داریم که کیفیت بخشی فعالیت‌های پژوهشی در دستور کار قرار دهیم.


سلوکی‌نژاد به بررسی فعالیت‌های هفته پژوهش در منطقه، بررسی چالش‌های هزینه‌کرد بودجه پژوهشی در طول سال در واحد‌های دانشگاهی، تجزیه و تحلیل آیین نامه‌ها در راستای کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های پژوهشی، اجرایی کردن بخشنامه سا‌ها (سامانه آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی) در واحد‌های دانشگاهی استان فارس، بررسی آیین نامه‌های خرید تجهیزات آزمایشگاهی و تسریع در خرید و تجهیز آزمایشگاه‌ها با توجه به رویکرد جدیدی که در دانشگاه آزاد اسلامی به وجود آمده به منظور خلق درآمدهای غیرشهریه‌ای و تولید ثروت از طریق ساخت تجهیزات آزمایشگاهی، پرداخت.


سلوکی نژاد: واحد لارستان با چاپ ۲۹ جلد مجله علمی پژوهشی با اخذ رتبه از وزارت علوم تحقیقات و فناوری در راستای تحقق کیفیت اثربخشی در امر پژوهش گام برداشته و همکارانم در این واحد نشان داده‌اند که در این راستا در حال حرکت هستند

وی یادآور شد: واحد لارستان با چاپ ۲۹ جلد مجله علمی پژوهشی با اخذ رتبه از وزارت علوم تحقیقات و فناوری در راستای تحقق کیفیت اثربخشی در امر پژوهش گام برداشته و همکارانم در این واحد نشان داده‌اند که در این راستا در حال حرکت هستند.


سرپرست واحد لارستان نیز با بیان این نکته که سیاست کلی دانشگاه آزاد اسلامی به سمت پژوهش محوری است و با سکانداری دکتر میرزاده ریاست عالیه دانشگاه آزاد این امر محقق شده است، گفت: پژوهش کوششی است برای یافتن بهترین راهکار‌ها ممکن برای حل مسائل موجود و اصولا کمیت و کیفیت علمی پژوهشی هر دانشگاهی، زمینه ساز توسعه و پیشرفت آن مجموعه بوده و عدم توجه به این امر مهم و ضعف در عملکرد پژوهشی، دانشگاه را به سمت سکون و رکود می‌کشاند.


دکتر مهدی مهدی‌زاده ادامه داد: اگر در مقوله پژوهش محوری دانش ما برپایه نتایج و اطلاعات روزانه نباشد در واقع به مصرف اطلاعات پرداخته‌ایم و در صورتی که مبتنی بر مشاهدات و تحلیل‌های جاری صورت پذیرد تلاش فوق به تولید اطلاعات منجر خواهد شد


وی تصریح کرد: در شرایط کنونی تولید علم باید منجر به تولید ثروت شود و مراکز پژوهشی با ایجاد مرکز رشد، فعالیت‌های دانش‌بنیان و توسعه طرح‌های تحقیقاتی برون و درون دانشگاهی می‌توانند نقش بسزایی در تحقق این امر ایفا کنند.


بعد از سخرانی سرپرست واحد جلسه به‌صورت کارگاهی با حضور معاونین پژوهشی تشکیل و موارد ذکر شده مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت.


قبل از شروع جلسه، رئیس شورای پژوهشی استان فارس به اتفاق معاونان پژوهشی منطقه، رئیس و هیات ریسه واحد لارستان با حضور برقبور مطهر دو تن از شهدای جاوید الاثر آرمیده در دانشگاه آزاد اسلامی لارستان با قرائت فاتحه با آرمان‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس تجدید پیمان کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته