دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1400 - 20:19
در برنامه تبادل شبکه اینترنتی آرا مطرح شد؛

لزوم کاهش وابستگی‌های تهدیدزا در ایران/ باید از سرمایه مردم به نحو مطلوب استفاده کنیم

برنامه تبادل با موضوع اقتصاد در دولت ۱۴۰۰ با حضور خوش‌چهره، نماینده دوره هفتم مجلس و استاد اقتصاد دانشگاه در شبکه اینترنتی آرا برگزار شد.
کد خبر : 588185
خوش‌چهره



به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، برنامه تبادل با موضوع اقتصاد در دولت ۱۴۰۰ با حضور محمد خوش‌چهره، نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی و استاد اقتصاد دانشگاه در شبکه اینترنتی آرا برگزار شد.


محمد خوش‌چهره، نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی و استاد اقتصاد دانشگاه در این برنامه گفت: اشتغال با موعظه و پند حاصل نمی‌شود بلکه باید عمل کرد و از طریق تقویت تولید داخل خیلی کارها را پیش می‌رود.


وی افزود: دولت می‌تواند رفاه را ارتقا دهد و بهبود زندگی مردم را رقم بزند. همچنین درآمد سرانه کشورها بین مردم متفاوت توزیع می‌شود و باید درباره این موضوع در ایران بررسی جدی کرد و تولید ناخالص ملی را به‌خوبی دنبال کرد. همچنین تولید ناخالص داخلی و GDP و GND مهم است و به رفاه ملی ختم می‌شود.


این استاد اقتصاد دانشگاه بیان کرد: وقتی برجام می‌خواست آغاز بشود، خبرگزاری‌های خارجی با من خیلی مصاحبه می‌کردند که اگر برجام را حمایت نکنید آینده شما دچار چالش می‌شود اما با آنان مخالفت کردم.


خوش‌چهره گفت: اسناد بالادستی جهت‌گیری‌های اصلی اقتصاد کشور را به ما می‌دهد. در واقع رهبر انقلاب جهت‌گیری می‌کند و اولویت‌ها را ارائه می‌دهد. اما باید متخصصان و اساتید دانشگاهی مطالب اسناد بالادستی و اقتصاد تولیدمحور را گفتمان‌سازی کنند. همچنین باید در برجام ظرفیت دیپلماسی قوی از خودمان نشان می‌دادیم.


وی ادامه داد: تهدید می‌تواند یک جریان طبیعی مثل سیل، آتش‌سوزی و... باشد اما مثلا در فلان آتش‌سوزی یک متخصص می‌گوید که پدیده قابل کنترل است و همین نگاه‌ها نشان از کار علمی و کارشناسی دارد. همچنین کاهش وابستگی‌های تهدیدزا در ایران مهم است و جمهوری اسلامی در این زمینه خود را تقویت می‌کند.


این نماینده ادوار مجلس بیان کرد: وقتی فضا در مذاکرات با خارجی‌ها خصمانه است باید متناسب راه برویم، عصبانی نشویم، لبخند دیپلماسی داشته باشیم اما نباید نسبت به دشمن وا بدهیم.


خوش‌چهره گفت: در دانشگاه‌ها باید مسائل اقتصادی کشور به‌صورت علمی بررسی شود و آسیب‌هایی در دانشگاه‌ها دارد. برخی از نامزدهای ریاست جمهوری می‌گویند من اقتصاددان هستم، آیا اقتصاددان می‌تواند کشور را اداره کند؟ اقتصاددان فقط عرضه و تقاضا را می‌داند اما ریاست جمهوری خیلی بالاتر از این حرف‌هاست و باید یک رئیس‌جمهور مطالعات استراتژیک را بفهمد.


وی خاطرنشان کرد: ما سرمایه‌ای در کشور به نام مردم داریم که با کمک مردم انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) تشکیل شد. امام فرمود که خون بر شمشیر پیروز است و نظام طاغوت شاهنشاهی با کمک مردم سقوط کرد. در واقع باید از ظرفیت مردم به نحو مطلوب استفاده کنیم. جنگ را با سرمایه‌ای به نام مردم پیش بردیم. تبلور این سرمایه مردم، حضور و مشارکت در انتخابات است. همچنین مردم باور کردند که نظام شاهنشاهی باطل است و انقلاب اسلامی را به وجود آوردند.


این استاد دانشگاه ادامه داد: در مجلس چهره‌های نورانی و عجیب و غریب دیدم! در واقع اگر کاندیدای مجلس با جناح‌بندی و باند قدرت و ثروت به مجلس برود، وام‌دار جریان‌ها می‌شود و به درستی برای مردم کار نمی‌کند. در مورد نامزدهای ریاست جمهوری نیز این مورد صادق است. همچنین مسکن به تحریم ارتباط ندارد، اما چرا در رکود قرار دارد؟ چون جریان نفوذ در آن وجود دارد و نمی‌گذارد به مردم مسکن مناسب برسد.


انتهای پیام/۴۱۲۹/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته