ای فایلینگ ، بزرگترین سامانه خدمات مالیاتی مشاغل «حرفه ای و مقرون به صرفه»
به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، در طی سالیان اخیر , مشاغل برای ارسال اظهارنامه خود عموما در روزهای پایانی به کافی نت ها مراجعه و از آنها درخواست ارسال اظهارنامه مالیاتی می نمودند.
بزرگترین سامانه مشاوره و خدمات بیمه و مالیات مشاغل و شرکت های کوچک
مروری بر سابقه خدمات اظهارنامه مالیاتی مشاغل
- شرایط موجود مودیان مالیاتی
در طی همین سال ها و به دنبال ابلاغ قانون مالیات های مستقیم با اصلاحات ۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ضوابط و مقررات قانونی در بخش های مختلف – به ویژه مشاغل و اشخاص حقیقی – تغییر یافته و به دنبال آن رویه های اجرایی سازمان امور مالیاتی نیز به طور اساسی متحول گردید.
با توجه به تغییرات مزبور , شناسایی تکالیف و نوع اظهارنامه های مالیاتی هر یک از گروه های مختلف مالیاتی , به یک امر تخصصی تبدیل گردید.
همچنین با توجه به اینکه در شرایط واقعی برای هر یک از صاحبان کسب و کارهای کوچک سوالات و ابهامات بسیاری ایجاد گردیده است که پاسخگویی به آنها از طرف افراد غیر متخصص را غیر ممکن ساخته است.
این شرایط باعث بروز مشکلات متعددی , هم برای سازمان امور مالیاتی و هم برای مودیان مالیاتی گردیده است که خود به یکی از دغدغه های هر یک از طرفین (مودی و سازمان امور مالیاتی) تبدیل شده است.
این شرایط از ابتدای سال ۱۴۰۰ به طور کلی متحول شده (به ویژه در رویه های سازمان امور مالیاتی) و مشاغل و مودیان کوچک از این پس می بایست سایر تکالیف مالیاتی خود را به طور کامل و دقیق و آنهم در طی سال انجام دهند (و نه صرفا در انتهای سال و فقط برای ارائه اظهارنامه مالیات بر عملکرد) در غیر اینصورت در امور روزمره تجاری خود دچار مشکلات متعددی خواهند شد.
هرچند با توجه به ماهیت و حجم فعالیت های تجاری مشاغل و کسب و کارهای کوچک , به هر حال این عزیزان نیاز به خدمات بسیار پیچیده مالی و مالیاتی ندارند که الزام داشته باشند حتما یک نیروی مالی تمام وقت و یا یک مشاور مالیاتی خبره را جذب نمایند.
ضمن اینکه به دلیل بالا بودن نرخ حق الزحمه کارشناسان و مشاورین مالی ومالیاتی , اساسا این موضوع برای آنها مقرون به صرفه هم نخواهد بود
- شرایط موجود موسسات و ارائه دهندگان خدمات مالیاتی
از طرف دیگر , موسسات و اشخاص حقیقی و حقوقی که در صنعت خدمات مالیاتی فعالیت می کنند , عموما به دنبال همکاری با شرکت های متوسط و بزرگ و یا سازمان های دولتی هستند تا ارائه خدمات جزئی و با قیمت های پایین (که عموما مشاغل خواهان این نوع از خدمات هستند)
همچنین با توجه به طیف وسیع متقاضیان این نوع از خدمات , عملا موسسات و اشخاص ارائه دهنده خدمات و مشاوره های مالی و مالیاتی ظرفیت پاسخگویی به این حجم ازنیازها را ندارند
- آتیلا و برنامه ها و راه کارهای آن برای خدمات مالیاتی به کسب و کارهای کوچک
اهداف و ماموریت ها:
مدیران شرکت آتیلا ازاواخر سال ۱۳۹۶ برآن شدند تا برای این خلاء و معضل موجود و سایر موارد مشابه دیگر , راهکاری اساسی بیابند.
پس از بررسی های شناختی از معضلات و خلاهای صنعت خدمات مالی و مالیاتی , به این نکته پی بردند که این نوع از خدمات و آن هم به این سطح از حجم و گستردگی , اساسا با دیدگاه های موجود و بعضا سنتی امکان پذیر نمی باشد و با روش های موجود برای دستیابی به این اهداف متعالی خدمات رسانی به کارفرمایان و کارآفرینان – به ویژه کسب و کارهای کوچک – هم بسیار هزینه بر خواهد بود و آن هم بر حسب محدویت های منطقه ای موجود , گستره خدمات بسیار محدود تر از آن چیزی است که مشاغل و جامعه بدان نیاز دارد.
بنابراین در مهر ماه ۱۳۹۷ , شرکت خدمات تخصصی مدیریت آتیلا , با رویکرد ارائه خدمات نوین و در سطحی گسترده و منطبق با دانش روز دنیا تاسیس گردید که مهمترین هدف آن ارائه خدمات کسب و کار به کارفرمایان و کارآفرینان , به ویژه مشاغل و کسب و کارهای کوچک می باشد.
راهکارها :
با توجه به اینکه ارائه خدمات مقرون به صرفه برای مدیران آتیلا بسیار حائز اهمیت بوده است , لذا پیرو بررسی های انجام شده که پیش از این بدان اشاره شد , مقرر گردید :
۱- از ظرفیت های خالی اشخاص و موسسات ارائه دهنده خدمات مالی و مالیاتی استفاده گردد.بنابراین نیروها و همکاران عمدتا به صورت پاره وقت با آتیلا همکاری می نمایند
۲- تمرکز بر ارائه خدمات به صورت آنلاین و دورکاری باشد
لذا از همان سال ۱۳۹۷ , طرح ها و برنامه ریزی ها به سمت تحقق این امر سوق پیدا کرد.
محور های اساسی خدمات آتیلا :
برای ارائه هر چه بهتر خدمات مطلوب و مقرون به صرفه برای صاحبان کسب و کارهای کوچک , به سه عامل اساسی زیر نیاز بود :
۱- تدوین رویه و راهکارهای مدیریت کارکنان و مدیریت پروژه در شرایط دورکاری که به صورت چک لیست های عملیاتی و کنترلی در اختیار همکاران قرار گرفته است
۲- آموزش نیروهای تحت پوشش برای آشنایی هر چه بهتر با الزامات و مباحث علمی و عملی دورکاری و خدمات مالی و مالیاتی به صورت آنلاین
۳- ایجاد / خرید زیرساخت های دورکاری و همچنین نرم افزارها و اپلیکیشن های کاربردی (به تفکیک کارفرما و همکار) مرتبط
۴- طراحی و ساخت سایتی ساده و کاربردی برای ارائه هر چه مطلوب تر خدمات به کارفرمایان و کارآفرینان
به همین دلیل , آتیلا برای تجهیز سیستم های داخلی خود پنج سیستم مستقل و البته به نوعی به هم پیوسته را راه اندازی نمود:
1- آموزشیار آتیلا : مهمترین خدمات این سرویس عبارت است از ارائه آموزش به نیروهای تحت پوشش که تماما به صورت آنلاین و عموما رایگان برگزار می شود. سایر اشخاص علاقه مند نیز در این سیستم می توانند حضور داشته باشند
2- آتی تکس : مهمترین خدمات این سرویس عبارت است از شناسایی و تامین نیروهای پشتیبانی برای ارائه خدمات مالیاتی به مشاغل است
3- آتی بیز : در واقع نوعی سیستم طراحی و بهبود فرایند اتوماسیون برای گزارشگری مالی و مالیاتی به مشاغل و کسب و کارهای کوچک است که عموما از طریق ابزارهای ساده و کاربردی در اختیار کارفرمایان و کارآفرینان قرار می گیرد.
4- نمایندگی فروش و راه اندازی نرم افزارهای معتبر . در این حوزه آتیلا موفق به اخذ مجوز و نمایندگی رسمی از سه برند معتبر داخلی شامل سپیدار – راهکاران ابری – ابرستان و و یک نرم افزار خارجی به نام ZOHO (که البته به دلیل تحریم ها , تاکنون عملیاتی نگردیده است) گردیده است
5- شناسایی و تشکیل یک تیم خبره و با تجربه برای طراحی سایت های آتیلا
تمامی این زیرساخت ها و سرویس ها در واقع پشتیبان ارائه خدمات به اصلی ترین محصول آتیلا محسوب می گردند با عنوان
ای فایلینگ ( E-filing.ir )
ای فایلینگ یا “سامانه خدمات بیمه و مالیات کسب و کارهای کوچک” چیست و چه مزایایی دارد؟
با راه اندازی سیستم ها و فرایند های پنجگانه فوق همراه با اجرایی شدن مدل های مدیریت پروژه و استاندارد سازی عملیات و خدمات مالی و مالیاتی در امور داخلی با افتخار اعلام می نماییم که مهمترین محصول شرکت خدمات تخصصی آتیلا در قالب سامانه ای برای ارائه خدمات بیمه و مالیات به مشاغل , استارتاپ ها و شرکت های کوچک تازه تاسیس آماده و راه اندازی گردیده و درحال حاضر، وارد فاز یک (۱) خود یعنی ارائه خدمات اظهارنامه ۱۴۰۰ مشاغل شده است.
این سرویس در حال حاضر تمامی ویژگی ها و زیرساخت های مورد نیاز برای تهیه و ارسال بیش از ۲۰۰۰ اظهارنامه مالیاتی مشاغل را به صورت روزانه دارا می باشد که در صورت لزوم و در کمترین زمان ممکن , امکان افزایش دو برابری ظرفیت را نیز دارا می باشد.
مراحل انجام کار چیست؟
مراحل اجرایی و ارائه خدمات اظهارنامه مالیاتی ۱۴۰۰ که حداکثر تا دو ساعت به طول خواهد انجامید بشرح زیر می باشد :
مرحله یک (۱) پیش ثبت نام
۱- همزمان با پیش ثبت نام , اطلاعات و مستندات لازم از شما دریافت و به صورت آنلاین مشاوره های لازم را نیز دریافت خواهید کرد.
مرحله دو (۲) : ثبت اظهارنامه به صورت پیش نویس
حداکثر ظرف مدت یک ساعت بعد از پیش ثبت نام , نسبت به تهیه و ارسال پیش نویس اظهارنامه برای شما اقدام خواهد شد.
در صورتی که مدارک شما ناقص باشد و یا اینکه وضعیت پرونده مالیاتی شما در سطح قابل قبول نباشد (وضعیت ۴۵) مشاورین و همکاران ما برای رفع نواقص و ارائه مشاوره های لازم با شما تماس خواهند گرفت.
مرحله سه (۳) : تایید و ارسال نهایی
بعد از تایید اطلاعات و مالیات محاسبه شده (براساس اطلاعات ارائه شده توسط شما) , اظهارنامه مالیاتی تایید و ارسال و کد رهگیری مربوطه همراه با قبض پراخت مالیات برای شما ارسال خواهد شد.
مزایای استفاده از سامانه ای فایلینگ چیست؟
با توجه به اینکه این نوع سرویس , به صورت آنلاین و دورکاری ارائه می گردد و علاوه بر امتیازات :
1- ارائه پشتیبانی یک تیم حرفه ای به صورت ۲۴ ساعته ( تا پایان مهلت ارسال اظهارنامه)
۲- دارا بودن امکانات و زیرساخت ها پیش بینی شده در سایت (و حساب کاربری) امتیازات زیر را نیز برای متقاضیان ارائه می نماید:
۱- پشتیبانی به صورت کامل و و در طول سال که این نوع خدمات را نمی توان از کافی نت ها دریافت کرد.
۲- برنامه ریزی ها و استانداردهای اجرای عملیات که در آن ضمن دسته بندی , مرحله بندی و استاندارد سازی عملیات , خروجی ها حداقل یک مرحله ممیزی و کنترل میشود. لازم بذکر است کل این فرایند , در کمتر از دو یا سه ساعت انجام خواهد شد
۳- ارائه خدمات ۲۴ ساعته در طی شبانه روز برای متقاضیان در شرایط پیک کار (۲۵ الی ۳۱ خرداد)
۴- ارائه مشاوره های مالی و مالیاتی به متقاضیان در مواقع لزوم توسط افراد بسیار خوشنام و متخصص در امور مربوطه
راه های ارتباطی شما با آتیلا جهت دریافت خدمات :
۱- شماره گیری کد دستوری #۶۶۶۸۸*۶۶۵۵*
۲- تماس با شماره های : ۲۶ ۴۲۴۳ ۲۸ ۰۲۱ و ۲۶ ۴۲۴۱ ۲۸ ۰۲۱ (داخلی ۱ تا ۹)
۳-اشتراک در سایت : https://e-filing.ir
انتهای پیام/ر
دانلود فایل صوتی
انتهای پیام/