دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان ثبت احوال کشور خبر داد

صدور 4 میلیون و 792 هزار کارت هوشمند در کشور

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: چهار میلیون و 792 هزار کارت هوشمند ملی تا چهارم دیماه امسال در کشور صادر شد.
کد خبر : 58799

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید علیرضا آوایی در جریان بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از این سازمان افزود: در نظر داریم تا پایان سال جاری آمار صدور کارت هوشمند ملی را به هفت میلیون افزایش دهیم و طی سه سال این طرح را به پایان رسانیم.


وی افزود: 686 هزار و 827 کارت هوشمند ملی در آذر ماه امسال صادر شد که نسبت به مدت مشابه گذشته 427 درصد افزایش داشت.


آوایی تصریح کرد: تا پایان آذر ماه سال جاری جمعیت کشور 79 میلیون و 490 هزار تن است که نرخ رشد جمعیت در این مدت برابر با 1.47 درصد است.
وی اضافه کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد و هرمزگان، بالاترین نرخ رشد جمعیت در کشور را دارا هستند و استان‌های گیلان، مازندران و مرکزی، کمترین نرخ رشد جمعیت در کشور را دارند.


آوایی گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان بیشترین میزان ثبت ولادت را دارند و استان‌های گیلان، مازندران و مرکزی کمترین میزان ثبت ولادت را دارند.


رئیس سازمان ثبت احوال کشور بیشترین علل فوت در کشور را بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و تومورها و حوادث غیر عمد عنوان کرد.


وی ادامه داد: 20هزار و 240 مورد ازدواج در کشور تا پایان آذر ماه سال جاری به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.4 درصد کاهش داشت.


علی محمدی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز با تشکر از پیگیری ثبت احوال در برگزاری هر چه بهتر انتخابات پیش رو گفت: با استعلام شماره ملی توسط پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و بسیار خوب خواهیم بود.


دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگاران رهبری هفتم اسفندماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته