دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

مربی تیم ملی رویینگ: حبیبان شانس اول ایران برای کسب سهمیه است/ به دنبال ارتقای جایگاه قایقرانی ایران هستیم

محمدعلی قرائت گفت: عاقل حبیبان در رقابت‌های قهرمانی آسیا توانست رکورد خوبی به ثبت برساند و شانس بسیار بالایی برای کسب سهمیه المپیک ریو دارد.
کد خبر : 58768

مربی رویینگ قایقرانی در خصوص شرایط فعلی این رشته و کسب سهمیه المپیک ریو به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «تلاش ما بر این است که در این فرصت باقی مانده با اردوهای مستمر و مسابقات پیش رو، سهمیه المپیک ریو را کسب کنیم. خوشبختانه رشته قایقرانی در این چند سال اخیر رشد خوبی داشته است و می‌توانیم به کسب سهمیه توسط قایقرانان امیدوار باشیم.»


وی افزود: «از 25 مهرماه تمرینات را به صورت مستمر دنبال می‌کنیم و شرایط خوبی داریم. هم‌اکنون تمرینات زمستانی را انجام می‌دهیم و خوشبختانه تا چند روز دیگر با همکاری فدراسیون اردوی برون مرزی در اسپانیا خواهیم داشت.»


قرائت به وضعیت قایقرانان اشاره کرد و گفت: «عاقل حبییان یکی از قایقرانانی است که امید اول ما برای کسب سهمیه المپیک است. حبیبان در رقابت‌های قهرمانی آسیا توانست رکورد خوبی به ثبت برساند و شانس بسیار بالایی برای کسب سهمیه دارد.»


قرائت تاکید کرد: «در رشته قایقرانی تک نفره سنگین وزن شرایط برای کسب سهمیه از دیگر رشته‌ها بهتر است. در قایق تک نفره 6 سهیمه المپیک توزیع می‌شود در حالی که در قایق دو نفره کمتر است. بنابراین با نظر فدراسیون قرار بر این شد که عاقل جبیبان تمرینات خود را در قایق تک نفره سنگین وزن پیگیری کند.»


سرمربی رویینگ قایقرانی عنوان کرد: «تمام تلاش فدراسیون و قایقرانان این است که در دو ماده کسب سهمیه داشته باشیم اما شرایط بسیار سخت و حریفان ما هم قدرتمند هستند. رشته قایقرانی در ایران قدمت زیادی ندارد و ما شرایط و سطح خودمان را نسبت به سایر کشورها می‌دانیم. تیم ملی ایران در المپیک قبلی با وجود محسن شادی در رده 24 جدول بود بنابراین در وهله اول هدف ما این است که برای المپیک ریو سهمیه بگیریم و بعد جایگاه فعلی ایران را در جدول ارتقا دهیم که امیدوارم با برنامه ریزی و اردوهای مستمر این امر محقق شود.»


وی در پایان به برنامه‌های فدراسیون جهت آمادگی بیشتر قایقرانان اشاره کرد و گفت: «خوشبختانه فدراسیون با ما همکاری خوبی داشته است و هم اکنون چند اردوی برون مرزی برای ما در نظر گرفته شده است. قرار است چند ماه دیگر در اروپا و بعد در کشور چین اردوی مشترک داشته باشیم که امیدوارم این تمرینات و برنامه ریزی ها تداوم داشته باشد و رشته قایقرانی هم در المپیک ریو حضور داشته باشد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته