دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

۵۵ هزار فقره وام بافت فرسوده بانک مسکن پرداخت می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: ۵۵ هزار فقره وام بافت فرسوده بانک مسکن در قالب بسته خروج مسکن از رکود مازاد بر ۵ هزار فقره سهمیه‌ای است که بانک مرکزی بر عهده این بانک گذاشته است.
کد خبر : 58756

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدسعید ایزدی درباره تفاوت سود تسهیلات بافت فرسوده اعلامی از سوی بانک مسکن یعنی ۱۴ درصد با سود 11 درصدی مصوب هیات دولت برای این تسهیلات افزود: تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی بافت فرسوده بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار شامل دو نوع سود ۲۴ درصد (سود تسهیلات عقود مشارکتی) و ۲۱ درصد (سود تسهیلات عقود مبادله‌ای) است؛ به این صورت که سود دو سال اول این تسهیلات با سود عقود مشارکتی و سود ۱۰ سال مابقی بر اساس عقود مبادله‌ای محاسبه می‌شود.


ایزدی ادامه داد: زمان بازپرداخت اقساط تسهیلات بافت فرسوده ۱۲ سال است که در دو سال اول سود تسهیلات با احتساب یارانه ۱۰ درصدی دولت، ۱۴ درصد و ۱۰ سال مابقی نیز با احتساب همین یارانه، ۱۱ درصد محاسبه می‌شود.


وی تصریح کرد: ضمن اینکه دریافت‌کنندگان این تسهیلات به شرط رعایت مبحث دوم مقررات ملی ساختمان از دو درصد یارانه تشویقی به عنوان کاهش سود تسهیلات نیز بهره‌مند می‌شوند که در مجموع تنها ۹ درصد سود برای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی پرداخت می‌کنند.


مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران بیان کرد: بنابراین تفاوتی در نرخ سود تسهیلات اعلامی از سوی بانک مسکن و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران نیست و حتی مسئولان این بانک در نشست خبری اخیر خود سود دو سال اول تسهیلات بافت فرسوده را اعلام کرده‌اند.


دبیر ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری خاطرنشان کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات بافت فرسوده باید به سامانه گواهینامه صلاحیت اشخاص حقیقی و حقوقی وابسته به شرکت عمران و بهسازی شهری ایران مراجعه کنند که این شرکت پس از تأیید اظهارات متقاضیان، آنها را بلافاصله به بانک مسکن معرفی می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب