دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 دی 1394 - 10:48

برگزاری همایش فرهنگی ورزشی به مناسبت روز جهانی کوهستان در دانشگاه آزاد اسلامی هشتگرد

همایش فرهنگی ورزشی به مناسبت روز جهانی کوهستان با حضور هیات رئیسه واحد هشتگرد، مرتضی رمضانی رئیس انجمن کوهنوردی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، جمعی از مسئولان شهرستان ساوجبلاغ، بیش از ۱۰۰ نفر از کوهنوردان، استادان و دانشجویان در سالن آمفی تئا‌تر دانشگاه برگزار شد.
کد خبر : 58755

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این مراسم محمد میرزایی رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد هشتگرد پیام رئیس این دانشگاه را قرائت کرد که در بخشی از این پیام با توجه به موضوع ورزش و تذهیب نفس، این دو مقوله را بسیار مهم و پراهمیت دانست. دکتر سید شاپوررضا شجاعی در این پیام ورزش را موجب نشاط و شادابی در جامعه عنوان کرده که موجب اعتلای سلامت جسم و روح و در نتیجه افزایش سلامت اجتماعی خواهد شد.


در ادامه همایش، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، این استان را از نگاه منابع طبیعی متنوع دانست.


حامد فرضی وضعیت زیست محیطی استان البرز را بحرانی توصیف کرد و از نخبگان و فرهیختگان دانشگاهی درخواست کرد تا ایده‌های کاربردی خود را در این باره برای تقویت حوزه زیست محیطی ارائه کنند.


فرضی وضعیت زیست محیطی استان البرز را بحرانی توصیف کرد و از نخبگان و فرهیختگان دانشگاهی درخواست کرد تا ایده‌های کاربردی خود را در این باره برای تقویت حوزه زیست محیطی ارائه کنند

وی عدم تعامل مثبت میان حوزه زیست‌محیطی و مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی را از نقاط ضعف در این حوزه دانست که در همین راستا از شجاعی رئیس واحد که شرایط برگزاری چنین همایش‌هایی را فراهم کرده و نشان از توجه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد به مقوله محیط زیست و ورزش دارد، صمیمانه تشکر و این را فتح بابی در تعاملات سازنده بین دانشگاه و حوزه محیط زیست عنوان کرد.


در ادامه همایش گروه سرود مدرسه غیردولتی مهر مادر، سرودی را با موضوع کوهستان ارائه کردند که مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت.


در ادامه همایش حامد رمضانی رئیس انجمن کوهنوردان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مباحثی را درباره اهمیت ورزش همگانی در دوره جدید مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی و تاکید دکتر میرزاده ریاست عالیه دانشگاه به امر ورزش و توجه خاص دکتر دادگان معاون ورزش دانشگاه به رشته کوهنوردی مطرح کرد.


وی گفت: برای اولین بار در طول تاسیس دانشگاه انجمن کوهنوردان دانشجویان راه‌اندازی شده است که پس از گذشت یک سال از تاسیس انجمن دانشجویان کوهنورد چند صعود به قلل مرتفع ایران داشته‌اند؛ امیدواریم با ساماندهی هر چه بیشتر انجمن، فعالیت کوهنوردان در عرصه صعود به قلل و همچنین توجه به محیط زیست ارتقا خوبی پیدا کند.


در ادامه همایش آزاده عسگری از نوجوانان کوهنورد شعری را با عنوان ایران عزیز، از سروده‌های خود، خواند که مورد توجه حاضران در جلسه قرار گرفت.


پس از آن عباس محمدی از کارشناسان مجرب حوزه محیط زیست که خود نیز از کوهنوردان با سابقه است به حوزه حفاظت محیط زیست و فعالیت‌هایی که کوهنوردان در ۱۰ سال گذشته برای حفاظت از محیط زیست انجام داده‌اند، پرداخت.


وی گفت: اگر بخواهیم محیط زیستی پاک و بانشاط داشته باشیم باید همه مردم به‌طور جدی مشارکت کرده و نسبت به حفظ آن اقدام کنیم.


در پایان جلسه از چند نفر از کوهنوردان نمونه که در عرصه حفظ محیط زیست فعالیت‌های شایانی داشته‌اند، تجلیل به عمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته