دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

معاون وزیر نفت تاکید کرد؛ مهر تایید نهادهای ذی‌ربط بر بنزین یورو ٤ تولیدی

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش از تایید کیفیت بنزین یورو ٤ عرضه شده از سوی نهادهای ذی‌ربط همچون سازمان استاندارد خبر داد.
کد خبر : 58749

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، عباس کاظمی با اشاره به جلسه مشترک اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با نمایندگان سازمان محیط زیست، سازمان هواشناسی، سازمان استاندارد، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: در این جلسه همه نمایندگان حاضر در جلسه تایید کردند که سه عامل مرتبط با بنزین در هوای کلانشهرها یعنی گوگرد، بنزین و آروماتیکها در دو سال گذشته در بنزین تولیدی کشور به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.


وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته توزیع بنزین یورو ٤ در کلانشهرهای تهران و البرز آغاز شده است، گفت: بنزین این شهرها هم اکنون از پالایشگاه اراک تامین می‌شود.


مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه در جلسه مشترک اعضای کمیسیون انرژی مجلس با دستگاه‌های ذی‌ربط در حوزه آلودگی هوا نماینده سازمان استاندارد نیز حضور داشت، تاکید کرد: در این جلسه جهانبخش سنجابی شیرازی به عنوان رئیس پژوهشگاه استاندارد کشور نیز حضور داشت.


وی بیان کرد: بنا بر اعلام مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران،‌ برداشت‌ها و نمونه‌گیری‌های صورت گرفته نشان می‌دهند که کیفیت هوای تهران با توجه به ارتقای کیفیت بنزین طی دو سال گذشته افزایش یافته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته