دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 دی 1394 - 09:52

واکنش ترکان به توهین‌های اخیر علیه یکی از زنان کابینه: استدعا می‌کنم مقامات قضائی به این قضیه ورود کنند

مشاور ارشد رئیس‌جمهوری به توهین‌های اخیر علیه « شهیندخت مولاوردی» واکنش نشان داد.
کد خبر : 58748

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، مهندس اکبر ترکان در گفت وگو با روزنامه وقایع اتفاقیه، خواستار ورود قوه قضاییه درخصوص یادداشت هفته‌نامه یالثارات شد.


بخشی از این گفت و گو بدین شرح است:
چرا به‌تازگی حمله به دولت افزایش پیدا کرده است؟ لحن منتقدان تند‌تر شده است، مانند بحث خانم مولاوردی و حتی نقد به شما؟
تعدادی از اینها ژست روشنفکری دارند و می‌شود گفت برخی از اینها فریبکارند. ما اشکالات را دیدیم، شجاعانه مصاحبه و بیان کردیم اما دوستان خودشان را مخفی کردند. البته در کنار به اصطلاح روشنفکرها؛ یک عده هوچی‌گر هم وجود دارند که مطمئن هستند مورد پیگرد قرار نمی‌گیرند؛ به دولتمردان توهین می‌کنند و می‌دانند کسی به‌دلیل اعمالشان آنها را مورد پیگرد قرار نمی‌دهد.ما شفاف هستیم؛ اگرجرئت دارند هرکاری که کردند به مردم بگویند.
اگر همین حرف‌ها و توهین‌هایی که به دولتمردان می‌کنند کسی دیگر انجام می‌داد، می‌دانید چه بر سرش می‌آوردند؟ توهین‌هایی به محترم‌ترین اشخاص این دولت می‌کنند که تا امروز سابقه نداشته است.
آقای ترکان، واکنش جدی دولت بابت این توهین به خانم مولاوردی و دیگر دولتمردان چه بوده است؟
می دانید اگر از طرفداران دولت کسی یک‌صدم این کارها را انجام می‌داد، چه بلایی بر سرش می‌آوردند. چرا یک جریان یا رسانه‌ای هیچ‌وقت نگران نیست که زشت‌ترین نسبت‌ها را به محترم‌ترین اعضای کابینه وارد کند و نگران عواقبش نباشد؟ من استدعا می‌کنم مقامات قضائی کشور به این قضیه وارد شوند و نگذارند آبرو و عزت دولتمردان فرو بریزد.
هیچ مقام قضائی نمی‌تواند نسبت به رواج این تهمت‌ها و افترا‌ها بی‌تفاوت باشد چون عده‌ای فکر می‌کنند مورد پیگرد قرار نمی‌گیرند، مصونیت آهنین دارند و کسی سراغشان نمی‌رود. زمانی بی‌حرمتی‌کردن در سطوح پایینی قرار داشت اما امروز به‌صورت کلی به دولتمردان ارشد و حتی مسئولان نظام توهین می‌کنند!
به عقیده من اگر اقدامی انجام نشود، این بی‌اخلاقی‌ها در سطوح بالا هم به‌وجود‌ می‌آید. همگان باید بدانند که فروریختن احترامات و ارزش‌ها گریبان‌گیر آنها هم خواهد شد؛ بنابراین لازم است همه مسئولان نظام به این قضیه واکنش نشان دهند. از مقامات قضائی می‌خواهیم پیگیر این بی‌اخلاقی‌ها و توهین‌ها باشند. این اولین‌بار نیست که به دولتمردان تهمت و افترا وارد می‌کنند. باید این قضیه به‌طور جدی پیگیری شود؛ ما از قوه قضائیه می‌خواهیم با این‌گونه اعمال فراگیر عده‌ای خاص، برخورد ریشه‌ای کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته