دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 دی 1394 - 11:50
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس خبر داد

بهره‌بردای طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام استان فارس تا پایان سال 95/ بزرگداشت ملاصدرا در سال جاری

حمزه سارویی از بهره‌بردای طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام استان فارس تا پایان سال 95 و اجرای طرح‌های ماندگار فرهنگی خبر داد و افزود: در راستای سیاست‌های کلی دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر اتکا به درآمد غیرشهریه‌ای این استان نیز اقدامات مثبتی در این زمینه انجام داده است.
کد خبر : 58717

دکتر حمزه سارویی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا اظهار کرد: «پیرو دستور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تبدیل دانش به ثروت، استان فارس نیز برای گسترش مراکز رشد و شرکت های دانش‌بنیان قدم‌های مثبتی برداشته است.»


او افزود: «تاکنون مطالعات اولیه برای ایجاد 2 مرکز رشد و 7 شرکت فن آور و 17 شرکت دانش‌بنیان در این استان انجام شده است و تا پایان سال این مراکز و شرکت‌ها در راستای تجاری سازی به بهره‌وری خواهند رسید.»


او درباره رشد اقتصادی واحدها در دو سال اخیر گفت: «بر مبنای تاکیدات دکتر میرزاده مبنی بر ایجاد درآمدهای غیر شهریه‌ای، استان فارس نیز فعالیت‌های فراوانی در جهت تحقق این امر انجام داده است. با توجه با اینکه استان فارس از نظر گسترش کشاورزی بسیار قوی است، در این زمینه قدم های مثبتی برداشته شد، همچنین در بحث نانو، پپتروشیمی، نفت و گاز نیز اقدامات مثبتی برای کسب درآمد غیر شهریه ای انجام شده است.»


سارویی خاطر نشان کرد: «به عنوان مثال در سال 1394 درآمد غیرشهریه‌ای واحد جهرم حدود 31% بود، که میزان بالایی در سطح کشور است. این امر نشان‌دهنده این است که استان فارس دارای پتانسیل‌های فراوانی در زمینه درآمدهای غیر‌شهریه‌ای است. با توجه به امکانات زیرساختی موجود در استان فارس، امیدوراریم که با برنامه‌ریزی‌های خوب توانیم در راستای استفاده از ساختمان‌ها و امکانات واحدها جهت درآمدزایی استفاده کنیم.»


او ضمن تاکید بر اینکه دانشگاه تقریبا به مدت دو سال در حالت سکون و رکود بود و عمده طرح‌های هیچ پیشرفتی در آن‌ها حاصل نشده بود، گفت: «با شروع کار دوره مدیریتی جدید دانشگاه آزاد اسلامی، تمامی طرح‌های عمرانی که پیشرفت بالای 50% درصد داشتند در حال تکمیل شدن است.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس خبر داد: « قرار است پنج هزار متر مربع فضای‌های آموزشی و فرهنگی و ورزشی جدید به استان فارس افزوده شود و 20 هزار متر مربع از طرح‌های نیمه تمام در حال اتمام است. همچنین تلاش می‌شود تا پایان سال 95 طرح‌های عمرانی نیمه تمام به مرحله بهره برداری برسد.»


بزرگداشت ملاصدرا در استان فارس


او درباره اجرای طرح‌های ماندگار فرهنگی گفت: «پیرو سیاست کلی دانشکاه آزاد اسلامی در راستای اجرای طرح‌های ماندگار فرهنگی و با توجه به اینکه استان فارس شخصیت‌های فرهنگی برجسته‌ای دارد قرار است هر سال یک بزرگداشت برای یکی از این شخصصیت‌های مذهبی، سیاسی و فرهنگی استان برگزار شود.»


او افزود: «سال گذشته بزرگداشت حافظ بود، قرار است در سال جاری نیز با همکاری سایر مجموعه‌ها بزرگداشت ملاصدرا در استان فارس برگزار شود.»


سارویی خاطر نشان کرد: «در کنار تمامی این فعالیت‌ها قرار است موزه فرهنگی و هنری شیراز نیز راه‌اندازی شود، و امیدواریم در بهمن سال جاری با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی این موزه افتتاح شود.»


او افزود: «همچنین در بحث کرسی‌های آزاد‌اندیشی، 120 دقیقه طرح‌های فرهنگی و... از ظرفیت استادان، دانشجویان و... استفاده شده است تا بتوان با رویکرد جدیدی مباحث و طرح های فرهنگی را به اجرا در آورد.»


رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس تأکید کرد: «با توجه به اینکه استان فارس دارای بیشترین میزان دانشجویان پرستاری و مامایی است، در حوزه علوم پزشکی نیز قدم‌های مثبتی برداشته شد. به عنوان مثال یک کلینیک دندان‌پزشکی بزرگ در شیراز در حال راه‌اندازی است. این امر می‌تواند به گسترش رشته‌های علوم پزشکی بسیار کمک کند.»


او همچنین به طرح بزرگ فرهنگی، هنری و آموزشی اشاره کرد و گفت: «این طرح با فضای هشت هکتاری در هیئت امنای استان تصویب شده است تا دانشجویان، استادان و کارکنان تمام استان‌های کشور از این فضا استفاده کنند. امیدواریم هزینه‌های این طرح هر چه زودتر تامین شود و طرح به مرجله اجرایی برسد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته