دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1400 - 15:44
معاون بهداشت وزارت بهداشت:

تمامی افراد جامعه در صورت تأیید واکسن ایرانی تا دی واکسینه می‌شوند

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: با توجه به میزان تولید واکسن داخلی، اگر واکسن‌های داخلی تائید شود ما می‌توانیم تا دی‌ماه واکسیناسیون دُوز اول کل گروه هدف را به پایان برسانیم.
کد خبر : 587075
رئیسی

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، علیرضا رئیسی گفت: واکسیناسیون فاز اول که کادر بهداشت و درمان بودند به پایان رسیدند و در فاز دوم نیز گروه سنی بالای ۷۰ سال را آغاز کردیم.


وی افزود: تقریباً در مراحل انتهایی واکسیناسیون ۷۰ سال به بالا هستیم؛ ولی با توجه به اینکه محموله واکسنی که قرار بود به دستمان برسد با تأخیر مواجه شد، واکسیناسیون گروه ۶۵ سال به بالا را در آینده و به‌محض رسیدن واکسن آغاز خواهیم کرد که البته زمان دوری هم نیست.


وی افزود: اگر گواهی مصرف واکسن‌ داخلی هم صادر شود می‌توانیم برنامه گروه‌های سنی را ادامه دهیم تا فاز ۲ به‌طور کامل بر اساس وعده‌ای که داده بودیم تمام شود. وضعیت تأیید واکسن‌های داخلی تاکنون با وضعیت خوبی پیش رفته است.


رئیسی اشاره کرد: فاز دوم واکسیناسیون را نهایتاً تا نیمه تیرماه تمام می‌کنیم و وارد فاز سوم که گروه‌ها و مشاغل پرخطر هستند خواهیم شد.


رئیسی تأکید کرد: با توجه به میزان تولید واکسن داخلی اگر واکسن‌های داخلی تائید شود ما می‌توانیم تا دی‌ماه واکسیناسیون دُز اول کل گروه هدف را به پایان برسانیم.


انتهای پیام/ ۴۱۶۱



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته