دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 دی 1394 - 16:06

داعش آیین‌نامه رفتار با بردگان جنسی صادر کرده است + متن اصلی آیین‌نامه

علمای داعش برای جلوگیری از آنچه سوء استفاده اعضای این گروه از زنان برده توصیف می‌کنند، فتاوایی را صادر کرده‌اند.
کد خبر : 58682

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، علمای داعش یک حکم بسیار مفصل در مورد اینکه «مالکان» زنانی که به بردگی گرفته ‌شده‌اند، چه زمانی می‌توانند با آنها ارتباط جنسی برقرار کنند، صادر کرده‌اند. ظاهرا این فتوا در تلاش برای جلوگیری از آنچه آنها سوء رفتار با زنان دربند توصیف کرده‌اند، صادر شده است.


این فتوای جدید، ابعاد تازه‌ای از چگونگی تلاش این گروه تروریستی برای ارائه تفسیری تحریف‌شده از آموزه‌های اسلام برای توجیه برده‌گیری جنسی زنان در سرزمین‌های تحت کنترل این گروه در سوریه و عراق را روشن می‌سازد.


این فتوا که در جریان حمله نیروهای عملیات ویژه آمریکا به یکی از اعضای ارشد داعش در سوریه در ماه می (اردیبهشت) به دست آمده است، پیش از این به صورت علنی منتشر نشده بود.


متن اصلی این فتوا را می‌توانید از اینجا بخوانید.


در میان فتاوای صادر‌شده، ممنوعیت ارتباط جنسی پدر و پسر با یک برده زن و ممنوعیت ارتباط جنسی صاحب برده‌های مادر و دختر با هر دوی آنها دیده می‌شود. همچنین به صاحبان مشترک یک برده زن توصیه شده است که از ارتباط جنسی با آن برده خودداری کنند، زیرا وی «بخشی از مالکیت مشترک» محسوب می‌شود.


سازمان ملل و گروه‌های حقوق بشری، داعش را به ربودن و تجاوز سیستماتیک به هزاران زن و دختر متهم کرده‌اند که در میان آنها گاه دخترانی با سن 12 سال نیز دیده می‌شود. این زنان و دختران که به ویژه در میان آنها اعضای اقلیت ایزدی شمال عراق دیده می‌شوند، به عنوان جایزه به پیکارجویان بخشیده یا به عنوان برده خرید و فروش می‌شوند.


دیدبان حقوق بشر در ماه آوریل (فروردین) گزارشی منتشر کرد که در آن با 20 زنی که از دست داعش فرار کرده بودند مصاحبه شده بود. در این گزارش، مصاحبه‌شوندگان توضیح می‌دهند که چگونه داعش، زنان و دختران را از پسران و پیرزنان جدا می‌کند، سپس آنها به شکلی سازماندهی‌شده و روشمند به مناطق مختلف در عراق و سوریه برده می‌شوند. زنان و دختران اسیر داعش هدیه داده یا فروخته می‌شوند و بارها هدف تجاوز و خشونت جنسی قرار می‌گیرند.


انتهای پیام/

برچسب ها: داعش فتوا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته