کلیات لایحه نظام رتبهبندی معلمان تصویب شد
به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاست خبرگزاری آنا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد لایحه نظام رتبهبندی فرهنگیان در دستور کار قرار گرفت.
در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۲۲۷ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۵ نماینده حاضر در جلسه کلیات لایحه نظام رتبهبندی فرهنگیان را به تصویب رساندند.
طبق تصمیم هیئترئیسه مجلس شورای اسلامی، این لایحه دو شوری شد تا نمایندگان پیشنهادهای خود درباره جزئیات این لایحه را در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مطرح کنند و مورد بررسی دقیق قرار گیرد.
حاجی میرزایی: رتبهبندی معلمان در آموزشوپرورش از اهمیت بالایی برخوردار است.
محسن حاجی میرزایی درباره لایحه مذکور، گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ منابع اجرای این لایحه پیشبینیشده است. در دولت هم تدوین آییننامه اجرایی این لایحه را همزمان با بررسی آن در مجلس آغاز کردیم تا بلافاصله پس از تصویب مجلس شورای اسلامی، در سریعترین زمان ممکن اجرایی شود.
وی تأکید کرد: رتبهبندی معلمان در آموزشوپرورش از اهمیت بالایی برخوردار است. مأموریت اصلی ما اجرای سند تحول بنیادین است که اصلیترین رکن آن معلم است.
وزیر آموزشوپرورش تصریح کرد: ما میتوانیم توانمندیهای معلمان را در گروههای مختلف طبقهبندی کنیم و به رتبهبندی معلمان بهعنوان یک ابزار برای ارتقای کیفیت، افزایش انگیزه در معلمان و افزایش توانمندیهای آموزشی کشور نگاه میکنیم.
حاجی میرزایی اظهار داشت: در دولت نیز این لایحه خارج از نوبت به دلیل اهمیت بالایی که داشت، بررسی شد چرا که لازم بود این لایحه هرچه سریعتر به سرانجام برسد تا با رتبهبندی یک امتیاز ویژه به جامعه فرهنگی داده شود.
وی اظهار داشت: تأکید ما بر این است که معلمان از امتیازات و حقوقی برخوردار باشند که همه کارکنان دولت از آن برخوردار هستند. هدف ما این بود تا به معلمان کمک کنیم صلاحیت و توانمندی خود را افزایش دهند.
انتهای پیام/۴۱۶۳/پ
انتهای پیام/