دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1400 - 10:00
چند نکته از شب به یادماندنی برای فوتبال ایران؛

از کف دست اسکوچیچ تا مصدومیت نگران‌کننده گلادیاتور

تیم ملی با سرمربی کرواتش متفاوت نشان دادتیم ملی فوتبال کشورمان موفق شد درس خوبی به شیخ سلمان، رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا و هموطنانش بدهد.
کد خبر : 586655
تیم ملی فوتبال ایران

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری آنا، حمیدرضا اسکندری؛ نتایج فاجعه‌بار مارک ویلموتس با تیم ملی فوتبال کشورمان در دور رفت بازی‌های مرحله اول مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ و در کنار آن کارشکنی AFC و رئیس بحرینی‌اش در گرفتن میزبانی از ایران و برگزاری بازی‌های دور برگشت در بحرین و ده‌ها مشکل دیگر پیرامون تیم ملی باعث شده بود حساسیت و نگرانی عجیب در بین دوستداران تیم ملی برای بازی‌های اشاره شده بوجود بیاید. مخصوصاً اینکه یکی از حریفان سرسخت تیم ملی در راه صعود از این مرحله بحرینی بود که همیشه به‌عنوان یک تیم منفور در ذهن‌هان از آن یاد شده و می‌شود. خوشبختانه شاگردان دراگان اسکوچیچ در بازی شب گذشته مقابل بحرین موفق شدند این تیم را در کشور خودش له و به نوعی تحقیر کنند تا یک شب به یاد ماندنی را در تاریخ فوتبال کشورمان رقم بزنند.


بازی ایران مقابل بحرین چند نکته مهم و قابل اشاره داشت که بد ندیدیم نگاهی گذرا به آنها داشته باشیم؛


*ترکیب اولیه تیم ملی مقابل بحرین شاید فقط یک ایراد داشت و آن هم حضور احسان حاج‌صفی در خط میانی بود که بارها و بارها در نیمه اول با پاس‌های اشتباه و سردرگمی‌اش در زمین در کار بازی‌سازی تیم ملی خلل وارد کرد. اینکه چه اصراری است حاج‌صفی حتماً در زمین باشد و بدتر از آن بازوبند کاپیتانی را بر بازو ببندد واقعا عجیب است. او خیلی‌ها را یاد آخرین روزهای حضور مسعود شجاعی در تیم ملی می‌اندازد و شاید بهتر باشد جایش را به جوانان شایسته‌ای بدهد که تعدادشان هم کم نیست.


* تیم ملی در اکثر دقایق نیمه اول ناهماهنگ و بی‌برنامه ظاهر شد و عمده‌ترین دلیل آن را می‌توان در نحوه آماده‌سازی این تیم و نداشتن بازی تدارکاتی دانست.


*اسکوچیچ به اولین وعده‌اش که همانا شکست بحرین بود عمل کرد. او مدعی شده بود حریف عرب‌زبان را مثل کف دستش می‌شناسد و واقعاً هم همین طور بود. از این جهت که شاگردان اسکوچیچ بیش از هر زمان دیگری اصرار داشتند از عمق خط دفاع تیم ملی به این تیم ضربه بزنند که در انجام این ماموریت بسیار موفق عمل کردند.


*تیم ملی در نیمه دوم سعی کرد به بازی سرعت بیشتری را بدهد و با این کار عملا حریف را تحت تأثیر کیفیت بالای خود قرار داد.


* حضور سامان قدوس در نیمه دوم بازی و پاس‌های در عمق و خلاقیت‌های فردی‌اش یکی از دلایل برتری ملی‌پوشان بود.


*تیم ملی بحرین به مانند خیلی از حریفان عربی نمایندگان کشورمان در دو فصل اخیر لیگ قهرمانان آسیا نشان داد با افت محسوسی مواجه شده تا مشخص شود ویروس کرونا ضربه جبران ناپذیری هم به فوتبال عرب‌ها وارد کرده است. امیدواریم عراق هم در بازی آخر آن حریف چرک و به اصطلاح بد بدن همیشگی نباشد.


*مصدومیت وحید امیری بدترین اتفاق بازی دیشب بود. او در این بازی مثل یک گلادیاتور برنده همه نبردهای تن به تن بود و بی‌اشتباه‌ترین بازیکن که واقعا می‌تواند برای هر فوتبالیست ایرانی بهترین الگو باشد. با توجه به پارگی همسترینگ وحید باید به دنبال یک جانشین مطمئن برای وی باشیم.


*سعید عزت‌اللهی با ورودش به زمین و بازی کم نقصش نشان داد رفته رفته به روزهای اوجش نزدیک می‌شود.


* تیم ملی در نیمه دوم بازی با بحرین حتی یک موقعیت گل هم به حریف نداد و نشان داد در سازماندهی دفاعی هم موفق بوده است.


*علیرضا بیرانوند در چند صحنه بی‌دلیل با تعللش در به جریان انداختن بازی حسابی روی اعصاب فوتبالدوستان رژه رفت. او باید بداند نه تیم ملی در شرایطی است که تاوان اشتباه او را پس بدهد نه خودش که از لحاظ روحی و بدنی در اوج به سر می‌برد. شاید بهتر باشد او از سوی مربیانش بهتر توجیه شود که دست از این کارها برداشته و فقط روی بازی تمرکز کند.


* بازی با کامبوج فرصت مناسبی از تا به بازیکنان جوان تیم ملی بیشتر اعتماد شود تا در فوتبال هم کم کم به مانند والیبال به فکر جوانگرایی در تیم ملی باشیم.


*زوج سردار آزمون و مهدی طارمی بار دیگر نشان داد بهترین زوج آسیاست و امیدواریم آنها در بازی با عراق هم اینچنین با انگیزه و هوشمندانه عمل کنند. خیلی وقت بود که آنها را اینچنین ندیده بودیم.


انتهای پیام/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته