دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1400 - 13:06

آمادگی رونالدو برای ثبت رکوردهای جدید کتاب تاریخ یورو

کریستیانو رونالدو آماده است تا با خلق رکوردهای جدید در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰، باعث بازنویسی کتاب تاریخ این رقابت‌ها شود.
کد خبر : 586478
کریستیانو رونالدو

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، کریستیانو رونالدو بیشتر دوران فوتبال حرفه‌ای‌اش را صرف بازنویسی کتاب‌های تاریخ فوتبال اروپا کرده است و حالا با نزدیک شدن به پنجمین حضورش در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا (یورو) عزم خود را برای تصاحب چند افتخار مهم دیگر در رقابت‌های یورو جزم کرده است.


سایت یوفا اعلام کرد کریستیانو رونالدو در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ می‌تواند رکوردهای جدیدی را به نام خود ثبت کند که پیش از این نصیب بازیکنی نشده است.


رکورددار حضور در یورو


۱۷ بازیکن در چهار تورنمنت یورو حضور داشتند که معروف‌ترین آنها لوتار ماتیوس و پیتر اشمایکل بوده‌اند. رونالدو با حضور در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ به تنها بازیکنی مبدل می‌شود که در پنج دوره از رقابت‌های یورو حضور داشته است.


رکورددار گلزنی


فوق ستاره پرتغالی اولین گل خود را در نخستین دیدارش در ۱۲ ژوئن ۲۰۰۴ مقابل یونان به ثمر رساند. پس از آن نیز هشت گل دیگر به ثمر رسانده است تا به همراه میشل پلاتینی با ۹ گل زده بهترین گلزنان یورو باشند. او با زدن یک گل در یورو ۲۰۲۰ بهترین گلزن تاریخ این رقابت‌ها خواهد شد.


بیشترین حضور در یورو


کریستیانو رونالدو با احتساب بازی‌های دور انتخابی ۵۶ بازی در رقابت‌های یورو انجام داده است. جان لوئیجی بوفون با ۵۸ بازی بالاتر از فوق ستاره پرتغالی است و او با انجام سه بازی در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ در صدر بازیکنانی قرار می‌گیرد که بیشترین حضور را در این رقابت‌ها داشته است.


بیشترین گل در یک بازی


تنها هفت بازیکن بودند که در رقابت‌های یورو هت تریک کردند و شاید تعجب‌آور باشد که رونالدو یکی از آنها نیست. مهاجم یوونتوس در بازی‌های زیادی حضور داشته ولی در ۹ هت تریکی که برای تیم ملی پرتغال انجام داده، هیچ یک از آنها در رقابت‌های یورو نبوده است و به دنبال آن است تا در این دوره از رقابت‌ها به این مهم دست یابد.


کاپیتان‌های برنده یورو


اگر کریستیانو رونالدو بتواند با پرتغال قهرمان یورو ۲۰۲۰ شود به ایکر کاسیاس می‌پیوندد که در یورو ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ توانست با اسپانیا قهرمان شود. رونالدو با پرتغال در یورو ۲۰۱۶ جام را بالای سر برد و در یورو ۲۰۲۰ امیدوار است دبل کند.


مسن‌ترین گلزن یورو


ایویکا وستیک از اتریش با ۳۸ سال و ۲۵۷ روز سن در یورو ۲۰۰۸ گلزنی کرد. کریستیانو رونالدو اگر بتواند در یورو ۲۰۲۴ برای پرتغال بازی و گلزنی کند می‌تواند رکورد این بازیکن را بشکند.


مسن‌ترین بازیکن یورو


لوتار ماتیوس با ۳۹ سال و ۹۱ روز سن برای تیم ملی آلمان در یورو ۲۰۰۰ بازی کرد. پس از او ینس لمان با ۳۸ سال و ۲۳۲ روز از دروازه تیم ملی آلمان در یورو ۲۰۰۸ حراست کرد. پس از این دو بازیکن هم آرنولد مورن با ۳۷ سال و ۲۳ روز سن برای هلند در یورو ۱۹۸۸ بازی کرد. رونالدو اگر در یورو ۲۰۲۴ حضور پیدا کند می‌تواند مسن‌ترین بازیکن تاریخ یورو شود.


انتهای پیام/۴۰۴۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته