دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 دی 1394 - 10:51
المدرسی تاکید کرد

گسترش تحصیلات تکمیلی، جذب هیات علمی و کیفی سازی در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی یزد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت : اکنون نزدیک به ۱۸ هزار دانشجو در ۶۵ رشته کار‌شناسی ارشد و ۲۳ گرایش دکتری و رشته‌های کار‌شناسی پیوسته و ناپیوسته در دانشگاه آزاد اسلامی یزد داریم.
کد خبر : 58615

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سید علی المدرسی افزود: سیاست این دانشگاه بر توسعه تحصیلات تکمیلی همراه با رعایت کیفیت و سطح علمی مورد تاکید وزارت علوم و تحقیقات فناوری در گسترش رشته‌ها است.


وی گفت: بر همین اساس فراخوان پذیرش داوطلب برای شرکت در آزمون دکتری و کار‌شناسی ارشد سال ۱۳۹۵توسط مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی سایت www. azmoon. org که علاقه‌مندان با مراجعه به آدرس فوق می‌توانند در رشته‌های مختلف موجود در دانشگاه برای سال ۹۵ ثبت نام کنند.


المدرسی خاطرنشان کرد: علاوه بر رشته‌هایی که ذکر شد، واحد یزد در رشته‌های دکتری حقوق عمومی، جغرافیا و برنامه ریزی شهری، و علوم اقتصادی و دو گرایش مدیریت صنعتی پذیرش دکتری تخصصی در سال ۹۵ اضافه بر موارد ذکر شده خواهد داشت.


وی ادامه داد: در مقطع کار‌شناسی ارشد رشته‌های ارشد حقوق عمومی، روان‌شناسی مثبت‌گرا، ۹ گرایش جدید مهندسی برق و ۴ گرایش جدید علوم و مهندسی صنایع غذایی در آزمون مذکور پذیرش جدید خواهند داشت.


او یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی یزد دارای ۴۲ مقام بین المللی و نزدیک به ۱۷۰عضو هیات علمی تمام وقت در دانشکده‌های ۷ گانه هنر و معماری، علوم انسانی، فنی و مهندسی، مدیریت، حسابداری و اقتصاد، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی و دانشکده پزشکی را دارا می‌باشد.


المدرسی افزود: دانشگاه آزاد یزد در برنامه توسعه ۵ ساله آتی خود گسترش تحصیلات تکمیلی، کیفی سازی ارائه دروس و افزایش دوره‌های آزاد آموزشی و تبدیل دانشگاه به دانشگاه کارآفرین و افزایش ارتباط علمی و پژوهشی اساتید با صنعت و اجرای طرح‌های پژوهشی توسط آنها را به صورت ویژه در د ستور کار خود قرار داده است.


وی گفت: از این جهت برنامه‌هایی را برای احداث یک مجتمع بین المللی برای پذیرش دانشجویان خارجی در رشته‌های تحصیلات تکمیلی و استفاده بیشتر از ظرفیت‌های آموزش عالی استان یزد را فراهم خواهد کرد.


المدرسی گفت: همچنین با عنایت به رویکرد دانشگاه در فراخوان جذب دوم اعضای هیات علمی در سال ۹۴ از نیمه دی ماه لیست رشته‌ها و گرایش‌ها ی مورد نیاز واحد‌ها از جمله واحد یزد در سایت جذب به نشانیjazb. iau. ac. ir www. در دسترس علاقه مندان خواهد بود.


این مسئول خاطرنشان کرد: در این فراخوان دانشگاه آزاد اسلامی یزد نیاز خود را به جذب ۱۸ عضو هیات علمی جدید با مدرک دکترا تخصصی در رشته‌های پژوهش هنر، مهندسی و مدیریت ساخت، مشاوره و روان‌شناسی بالینی، تکنولوژی آموزشی، حقوق خصوصی و عمومی، نقاشی و ارتباط تصویری، مدیریت اجرایی، حقوق جزا، مهندسی شیمی، معماری، فرهنگ و معارف اسلامی اعلام کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته