دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در واحد بندرعباس

امام جمعه اهل سنت بندرچارک: فعالیت جریان های تکفیری در منطقه اختلاف افکنی بین شیعه و سنی است

امام جمعه اهل سنت شهرستان بندر چارک با توجه به ادعاهای پوچ و خیالی جریان های انحرافی و تکفیری در منطقه گفت: فعالیت های جریان های تکفیری در منطقه هیچ سنخیتی با دین اسلام ندارد بلکه می خواهند با تفرقه افکنی و از بین بردن وحدت بین شیعه وسنی به اهداف شوم خود دست یابند.
کد خبر : 58614

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، شیخ مسعود راهبر در همایش تجلی وحدت در سایه بصیرت که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس و با حضور ریاست، کارکنان و جمعی از دانشجویان این واحد دانشگاهی برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن ولادت با سعادت پیامبر مهر و مودت حضرت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت گفت: ولادت پیامبر عظیم الشان اسلام در دورانی اتفاق افتاد که مردم در جاهلیت مطلق بسر می‌بردند و بویی از انسانیت در آنان حس نمی‌شد.


وی تجلی سعه صدر و خوش کلامی را از جمله خصوصیات مهم و تاثیرگذار پیامبر اسلام یاد کرد و گفت: پیامبر با وجود مشقت و سختی‌های فراوان به خوبی توانست با اعتماد به نفس بالا و همچنین کلام زیبا و دلنشین خود مردم را از جهل و نادانی‌‌ رها سازد و ایمان آنان را با قرآن در برابر خداوند تحکیم بخشد.


امام جمعه بندر چارک با بیان اینکه دشمنان قسم خورده اسلام در صدد هستند تا از هر راهی برای ضربه زدن و کم رنگ کردن دین مبین اسلام وارد شوند، افزود: امروز دشمنان با نام پیامبر و دین اسلام به دنبال منحرف کردن افکار امت اسلامی هستند که لازم است با هوشیاری و وحدت بین مسلمانان، عرصه را بر استکبار ستیزان تنگ کنند.


شیخ مسعود راهبر اسلام هراسی در دنیا را بیانگر ترویج دین اسلام و بیداری اسلامی در کشور‌ها دانست و گفت: شتاب گرفتن ترویج فرهنگ ناب اسلام محمدی و مسلمان شدن انسان‌های یهودی و مسیحی و پذیرفتن دین اسلام به عنوان دین عدالت محور در دنیا موجب شده تا دشمن خواب خوش به چشم نبیند و دایم در صدد براندازی آن شود.


وی، پیشرفت و توسعه کشور را در سایه وحدت و بصیرت خواستار شد و ادامه داد: امت اسلامی ایران باید با همدلی و هم زبانی در راستای بیانات رهبری حرکت کند و با ارزش آفرینی خود کشور را به جایگاه اصلی خود سوق دهند.


مدیر فرهنگی واحد بندرعباس نیز در ابتدای این مراسم با تبریک هفته وحدت و ولادت با سعادت حضرت نبی اکرم (ص) این هفته را نماد وحدت بین شیعه و سنی خواند و تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران با وحدت شیعه و سنی روی کار آمده و این نشان‌دهنده دیپلماسی فعال و افکار بلند حضرت امام راحل (ره) است.


حجت الاسلام حسن زارعی تاکید کرد: امروز دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم خود در منطقه به تفرقه افکنی بین شیعه و سنی برآمده‌اند اما غافل از اینکه مشترکات دینی این دو مذهب، از دیگر مذاهب الهی بیشتر و به هم نزدیک‌تر است.


وی خواستار هوشیاری همه اقشار مختلف جامعه در این مهم شد و افزود: مسلمانان واقعی چه شیعه و چه سنی با هم برادرند و باید در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند تا دشمنان از اختلاف بین آنان سود نبینند.


زارعی با آرزوی وحدت بین مسلمین گفت: ان‌شاءالله این مهم با هوشیاری رهبر فرزانه انقلاب و کوری چشم دشمنان در حال محقق شدن است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته