دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 دی 1394 - 17:05
در جلسه شورای دانشجویی، فرهنگی و ورزشی استان گیلان

اقدامی: رفتار بسیار خوب با دانشجو از الزامات فضای آموزشی است

سرپرست واحد بندرانزلی با تاکید بر اینکه مساله آموزش در دانشگاه منحصر به گذراندن واحد‌های درسی نیست، خاطرنشان کرد: آموزش‌های پنهان دیگری در دانشگاه نظیر برخورد و رفتار مناسب با دانشجو نیز وجود دارد که تحقق آن می‌تواند در جذب بیشتر دانشجو موثر باشد.
کد خبر : 58603

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر علیرضا اقدامی در دومین جلسه شورای دانشجویی، فرهنگی و ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان به میزبانی واحد بندرانزلی، متقارن شدن این جلسه فرهنگی با اعیاد مبارکه را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: باید دانشگاه‌ها با توجه به شرایط حساس کنونی دامنه کار فرهنگی خود را افزایش دهند و نباید نسبت به این مهم بی‌تفاوت باشند.


وی از رفتار کارمندان در یک محیط آموزشی به عنوان یک اصل مهم در ترویج فرهنگ یاد کرد و افزود: تمامی برخورد‌ها، رفتار‌ها و حتی پوشش کارمندان در دانشگاه می‌تواند یک اصل مهم در فرهنگ سازی باشد.


اقدامی از افزایش بودجه فرهنگی به دستور دکتر میرزاده، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه با حضور دکتر میرزاده در جایگاه ریاست دانشگاه‌های آزاد و دکتر طه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی، شاهد رشد چشمگیری در فعالیت‌های فرهنگی واحد‌ها هستیم بنابراین موقعیت و بستر بسیاری مناسبی در شرایط کنونی وجود دارد.


اقدامی: تمامی برخورد‌ها، رفتار‌ها و حتی پوشش کارمندان در دانشگاه می‌تواند یک اصل مهم در فرهنگ سازی باشد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با توجه به تجمیع معاونت‌های دانشجویی و فرهنگی، گفت: تجمیع این دو حوزه در بسیاری از موارد مشکلات را برطرف کرده است و اکثر واحد‌ها از این تجمیع رضایت کامل دارند.


سرپرست دبیرخانه هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی گیلان هم با ارائه آماری کلی از وضعیت آموزشی و دانشجویی این استان یادآور شد: با توجه به آمارهای بسیار مطلوب سال ۹۴ تمام تلاش ما این است که بتوانیم در زمینه‌های مختلف جز ۵ الی ۱۰ استان بر‌تر کشور باشیم تا گیلان نیز بتواند از امتیازات ویژه این جایگاه استفاده کند.


دکتر شهاب شریعتی با تاکید بر اینکه باید حرکت تمامی واحد‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان حرکتی رو به جلو باشد تصریح کرد: تعامل بسیار خوبی در بین واحد‌ها و مرکز استان وجود دارد بنابراین می‌توان از این ویژگی به صورت مطلوب استفاده کرد.


وی خطاب به معاونان آموزشی، دانشجویی و فرهنگی و روسای واحد‌ها نیز گفت: به دغدعه‌های کارمندان و دانشجویان توجه کنید، سعی کنید هر ماه و یا چند ماه یک بار نشست‌هایی را با دانشجویان و کارمندان خود ترتیب داده و در صورت امکان به طور مرتب از خوابگاه‌ها و یا سلف غذاخوری بازدید کنید تا از نزدیک در جریان ضعف‌ها و یا نقاط قوت باشید.


جهت‌دهی به بودجه فرهنگی دیگر موضوعی بود که سرپرست دبیرخانه هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در پایان سخنان خود به آن پرداخت و افزود: مشکلات فرهنگی استان شناسایی شود و به واحد‌هایی چون انزلی، آستارا، رشت و لاهیجان که از امتیاز تحصیلات تکمیلی برخوردارند اعلام شود و از دانشجویان بخواهید که موضوعات پایان نامه خود را به آن اختصاص دهند.


در ادامه جلسه معاونان آموزشی، دانشجویی و فرهنگی سوالات، دغدغه‌ها و مشکلات واحد‌ها و مراکز خود را مطرح کردند و شهاب شریعتی نیز به تمامی آنان پاسخ و قول همکاری و پیگیری داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته