دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بابائی:

مدیران شهرداری مانع از توسعه شهر شدند

جلسه هم‌اندیشی کارشناسان حوزه شهری با دانشگاهیان و علما با حضور حجت‌الاسلام علی رازینی، معاون حقوقی و برنامه‌ریزی قوه‌قضائیه و عظیم بابایی، کارشناس حوزه شهری برگزار شد.
کد خبر : 585834
1



به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، جلسه هم‌اندیشی کارشناسان حوزه شهری با دانشگاهیان و علما با حضور حجت‌الاسلام علی رازینی معاون حقوقی و برنامه ریزی قوه قضائیه و عظیم بابایی کارشناس حوزه شهری برگزار شد.


حجت‌الاسلام رازینی در ابتدای این جلسه با بیان اینکه ماهیت نظام سیاسی کشورمان مبتنی بر مردم سالاری دینی است که در جمهوری اسلامی تبلور یافته است، اظهار کرد: قانون اساسی تمامی کشورها به‌عنوان شناسنامه و نظام سیاسی آن کشور شناخته می‌شود، قانون اساسی ایران که مبتنی بر اصول اسلام است، یکی از مهم‌ترین قوانین دنیا است.


وی ادامه داد: قانون اساسی کشور، سند ممتازی است که در برخی از کشور ها توسط نمایندگان مجلس تغییر و مورد باز بینی قرار می گیرد اما در کشور ما این تغییرات در قانون اساسی توسط مردم کشور انجام می شود.


معاون حقوقی و برنامه ریزی قوه قضائیه گفت: انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و انتخابات اعضای شورا های شهرها به علت اهمیت آن در یک روز به‌صورت همزمان برگزار می‌شود که تاکنون با وجود مشکلاتی که در تاریخ جمهوری اسلامی پیش آمد در برگزاری هیچ انتخاباتی تمدید و یا لغوی صورت نگرفته و در زمان خود برگزار شده است و این امر هنر انقلاب ماست.


وی تاکید کرد: امروزه دشمنان به دنبال دامن زدن به دلسردی مردم هستند تا آنان را از حضور در انتخابات پیش رو منصرف کنند.


این مقام قضائی با تاکید بر اینکه انتخابات شورای اسلامی شهر نیز در کنار انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، عنوان کرد: باید با انتخاب صحیح وضعیت شهر را بهبود ببخشیم.


وی با اشاره به انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در دهه 60 با آغاز بیماری امام خمینی(ره)، مخالفین انقلاب اسلامی بر این باور بودند که با رحلت ایشان انقلاب شکست می‌خورد اما با تشکیل مجلس خبرگان با حضور علمای اصلح و معتقد به اندیشه امام خمینی(ره) و آرمان های انقلاب، این چالش مهم برطرف شد.


حجت‌الاسلام رازینی تاکید کرد: مردم باید به افراد متخصص، معتقد به آرمان های امام خمینی (ره) و دلسوز مردم و انقلاب رای دهند.


مدیریت فعلی شهر تهران مانع توسعه شهر است


در ادامه این جلسه، عظیم بابایی، شهردار پیشین منطقه 6 تهران گفت: با توجه به وضعیت کشور، حضور حداکثری مردم در انتخابات پیشرو مهم است. اکنون دشمنان انقلاب و برخی از جریان های داخلی اعلام می کنند که ما در انتخابات شرکت نمی کنند، این در حالی است که شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی و یکی از وجوه حقوق اجتماعی شهروندان است.


وی با اشاره به ارایه لیست های متفاوت گفت: مردم باید به لیستی رای بدهند که در عمل، امتحان خود را پس داده است و توانسته است بحران های شهر را حل کند و آرامش را به شهروندان هدیه کند.


بابائی خاطرنشان کرد: مردم باید به افرادی رای بدهند که شهر را از بن‌بست فعلی خارج کنند چرا که افراد فعلی به بهانه‌های مختلف بر عملکرد چهار ساله خود سر پوشش می‌گذارند. متاسفانه در چهار سال اخیر مولفه شهرسازی و توسعه به حاشیه رفته و ما هیچ گونه رونقی را در شهر شاهد نیستیم.


شهرداری پیشین منطقه 6 تهران با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری حوزه مسکن را پیشران اقتصاد کشور می‌دانند، گفت: 80درصد درآمد شهرداری از شهرسازی است. حوزه شهرسازی یکی از مهم‌ترین و آسیب‌پذیرترین حوزه‌های اصلی در مدیریت شهری محسوب می‌شود. متاسفانه در سال‌های بسیاری از مدیران فعلی شهرداری در مورد رونق شهر سازی با استدلال‌های اشتباهی مانع از توسعه شهر شده‌اند.


بابائی گفت: بارها اعلام کرده‌ام که حاضرم طی مناظره و گفتگوی دو یا چند جانبه به دفاع از توسعه شهر ذیل مولفه شهر سازی بپردازم اما متاسفانه این دوستان از این موضوع تفره می‌روند.


نادر نوروزی، مدیر کل اسبق امور حقوقی شهرداری تهران در ادامه این جلسه گفت: انتخابات در همه سطوح مهم است ولی در مقطع فعلی انتخابات شورا به نوعی از اهمیت بیشتری برخوردار شد چرا که اکنون افرادی که در شهر زندگی می‌کنند به مراتب با چالش‌های متفاوتی روبه‌رو هستند . از همین رو باید سیستم مدیریت شهری بازنگری شود چرا که شهر تهران از وضعیت خوبی برخوردار نیست.


وی خاطر نشان کرد : عملکرد چهار سال اخیر مدیریت شهری با دوره مشابه آن بیانگر توقف توسعه در شهر تهران است و عمده فعالیت‌های مثبت شهرداری و شورای شهر در ادوار گذشته بوده است. متاسفانه نگاه رقابتی مبتنی بر منافع سیاسی به شورای شهر وجود دارد و اکنون افراد برای کسب قدرت و منافع حزبی و جریانی خود حرکت می‌کنند. در این راستا برخی از تهمت زدن به برخی از مدیران کارآمد شهرداری نیز ابایی ندارد و این دوستان در بحث رقابت حتی انصاف کای را رعایت نمی‌کند.


مدیر کل اسبق امور حقوقی شهرداری تهران با اشاره به جایگاه فضای مجازی در پروش ذهنیت‌های غلط و انحراف افکار عمومی گفت: اکنون فضای مجازی بسیار شلوغ است و مردم در این فضا به شدت بمباران خبری می‌شوند. در زمان فتنه شناخت حق از باطل بسیار سخت است و در فضای مجازی نیز قطع تشخیص حق و باطل در چنین عرصه‌هایی یکی از سخت‌ترین کارهای زندگی بشری است.


وی گفت: توسعه تهران در زمان مدیران جهادی، توسعه چشمگیر شهر تهران یک واقعیت است و به جرأت می‌توان گفت که اثر اقدامات آن تیم جهادی تا که تاکنون نیز ادامه داشته است. با وجود اقدامات منفعلانه تیم فعلی در چهار سال گذشته اقدامات بسیار مهمی برای توسعه شهر در دستور کار قرار دارد .حال باید دید که در آینده مدیران جهادی چگونه اداره امور شهر را در دست خواهند گرفت.


انتهای پیام/4127



انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضائیه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته