دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1400 - 16:52

حمایت صندوق کارآفرینی امید از برگزیدگان جشنواره ملی رویش

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برگزیدگان نهمین جشنواره ملی رویش مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار می گیرند.
کد خبر : 585786
جشنواره ملی رویش



به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، محمدهادی عسکری با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره رویش دانشگاهی افزود: فراخوان نهمین جشنواره رویش دانشگاهی از آذرماه ۹۹ آغاز و مرحله دانشگاهی این جشنواره در بازه زمانی آذرماه ۹۹ تا فروردین ماه ۱۴۰۰ در ۷۰ دانشگاه برگزار شد.


وی درباره آغاز و پایان فراخوان مرحله ملی این جشنواره از ۲۰ اسفندماه ۹۹، گفت: فراخوان ملی جشنواره در روزهای ۲۰ اسفندماه تا ۲۰ فروردین ماه برگزار شد و به اتمام رسید. در این مرحله ۸۹ دانشگاه شرکت و دانشجویان فعال در کانون‌های فرهنگی و اجتماعی آثار قابل توجه و چشمگیری به سامانه جشنواره ارسال کردند.


مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه این وزارتخانه در توافق با برخی دستگاه ها از جمله صندوق کارآفرینی امید از ایده های کسب و کار این جشنواره حمایت می کند، گفت: جشنواره نهم رویش همانند مرحله هشتم به صورت مجازی برگزار می‌شود. زمینه فعالیت کانون های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها در چهار حوزه دینی و مذهبی، فرهنگ و اندیشه، ادبی و هنری و کانون های اجتماعی تعریف می شود.


وی با بیان اینکه دانشگاه ها ۶ هزار و ۷۰۰ کانون فرهنگی و اجتماعی دارند، خاطرنشان کرد: اختتامیه نهمین جشنواره ملی رویش ۲۰ خردادماه در دانشگاه علامه طباطبایی که یکی از دانشگاه های دارای کانون های فرهنگی و اجتماعی فعال است، برگزار می شود.


عسکری درباره جشنواره ملی رویش که در ۲ بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار می شود، یادآور شد: در بخش رقابتی آن فعالیت های کانونی، آثار فردی شامل شعر و ادبیات، هنرهای تجسمی، هنرهای کاربردی(صنایع دستی)، هنرهای آوایی، عکس، فیلم نامه، نمایشنامه و آثار گروهی شامل فیلم کوتاه، تئاتر، هنرهای آوایی و نیز ایده های کانونی ارزیابی می شوند.


وی ادامه داد: همچنین بخش غیر رقابتی این جشنواره در قالب نمایشگاه مجازی، نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی اجرا می شود.


مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درباره بخش جدید این جشنواره، گفت: در این دوره از جشنواره برای نخستین بار جایزه مسوولیت اجتماعی با عنوان «شهید حسین علی مرادی» به ۲ نفر از دانشجویان و ۲ کانون فعال در این زمینه اعطا می شود.


وی درباره برگزاری نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی نهمین جشنواره ملی رویش از هفته جاری، اظهار داشت: برگزاری این نشست ها با موضوعات زیست های رویش، واژه های رویش، گپ های رویش، نوآوری ها رویش و گفتارهای رویش تا ۱۹ خردادماه جاری ادامه دارد.


انتهای پیام/۴۱۲۹/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته