دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
2 خبر/

آغاز بکار کارگروه تخصصی حسابرسی در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی

کارگروه تخصصی حسابرسی و بررسی های مالی و بودجه ای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی با هدف هماهنگ کردن رویه های مالی و امور حسابرسی و بودجه‌ای دانشگاه آغاز بکار کرد.
کد خبر : 58571

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد، این کارگروه مسئولیت بررسی تمامی حیطه‌های مربوط به امور حسابرسی، اثربخشی فرآیند‌های کنترل‌های داخلی، سلامت گزارشگری مالی، اثربخشی حسابرسی داخلی، رعایت قوانین، مقررات و اقدامات و... را در واحدهای دانشگاهی استان بر عهده دارد.


وظایف و ماموریت‌های این کارگروه از سوی کمیته حسابرسی و بررسی‌های مالی و بودجه‌ای سازمان مرکزی تهران ابلاغ می‌شود و حسابرس هیات امنای استان (رئیس کارگروه)، عامل خزانه داری استان، رئیس دبیرخانه هیات امنای استان و رئیس شورای تخصصی اداری مالی استان و مدیر بودجه استان اعضای این کارگروه را تشکیل می‌دهند.


واحد مشهد رتبه دوم دانشگاه آزاد اسلامی را کسب کرد


طبق آخرین آمار منتشر شده در پایگاه سایماگو دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بر‌ترین دانشگاه در سطح کشور و خاورمیانه، توانسته جایگاه خود را در سطح بین المللی ارتقا دهد.


به گزارش خبرنگار آنا از مشهد، سایماگو سیستمی است که دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی جهان را براساس عملکرد پژوهشی در قالب مقالاتی که در نشریات معتبر بین المللی چاپ می‌شود، ارزیابی و رتبه بندی می‌کند. در آخرین رتبه بندی منتشر شده توسط سایماگو در سال ۲۰۱۵ میلادی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد رتبه هزار و ۸۶۶ را در سطح جهان، رتبه ۲۴ دانشگاههای ایران و دومین رتبه را در سطح دانشگاه‌های آزاد اسلامی به خود اختصاص داده است.
دراین رتبه بندی؛ دانشگاه فردوسی رتبه سه و دانشگاه علوم پزشکی مشهد رتبه ۱۵ را در کشور کسب کرده‌اند.


۷ شاخص مورد توجه در رتبه بندی سایماگو شامل شاخص برون داد، همکاری بین المللی، تاثیر نرمال سازی شده، انتشارات با کیفیت بالا، تخصص و نرخ برتری و رهبری علمی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته