دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 خرداد 1400 - 12:00
ناظم‌الشریعه در گفت‌وگو با آنا:

جام جهانی فوتسال محل تبلور بازیکنان شاخص است/ عادت به حضور در گروه مرگ داریم

سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: عادت داریم در گروه مرگ قرار بگیریم و اولویتمان صعود با شرایط مناسب است.
کد خبر : 585670
محمد ناظم‌الشریعه

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، قرعه‌کشی رقابت‌های جام جهانی فوتسال که در لیتوانی برگزار می‌شود، مشخص شد و تیم ملی فوتبال ایران در گروه ششم مسابقات با تیم‌های ملی آرژانتین، آمریکا و صربستان همگروه شد.


محمد ناظم‌الشریعه در مورد تیم‌های همگروه ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال به خبرنگار ورزش آنا عنوان کرد: واقعیت این است که ایران همیشه در یکی از سخت‌ترین گروه‌های جام جهانی قرار می‌گیرد و به حضور در گروه مرگ عادت داریم. این بار هم قرعه بسیار دشواری نصیبمان شده و باید با حداکثر آمادگی راهی رقابت‌ها شویم.


وی ادامه داد: در گروهی که حضور داریم، تیم‌های اول و سوم دوره قبلی حضور دارند. آرژانتین به عنوان قهرمان و ایران در قامت تیم سوم در این گروه قرار دارند. آمریکا هم دو عنوان دوم و چهارم جام جهانی را یدک می‌کشد و بدون شک حریف بسیار سختی برای هم‌گروهانش است. صربستان هم یکی از بهترین تیم‌های اروپای شرقی است که فوتسالی فیزیکی و جنگنده ارائه می‌کند و به سادگی به رقبا باج نمی‌دهد.


سرمربی تیم ملی فوتسال خاطرنشان کرد: جام جهانی فوتسال محل حضور بزرگان این رشته ورزشی است. قطعاً تمامی تیم‌هایی که موفق شدند جواز حضور در رقابت‌ها را کسب کنند با شرایط ویژه‌ای عازم لیتوانی می‌شوند. تیم ملی فوتسال ایران هم با وجود اینکه در گروه بسیار دشواری جای گرفته اما اولین مسئله برای این تیم، صعود با شرایط مناسب خواهد بود. تلاش خواهیم کرد تا به این هدف دست یابیم.


وی در مورد اینکه تیم ملی فوتسال ایران سالیان زیادی است که در میان ۶ تیم برتر جهان قرار دارد و چرا در قرعه‌کشی مسابقات جام جهانی در سید اول قرار نگرفت، عنوان کرد: ظاهراً سیدبندی رقابت‌های جام جهانی بر اساس نتایج تیم‌ها در پنج دوره قبلی است. درست است که ایران در دوره گذشته به مقام سوم دست یافت ولی در چهار دوره قبلی نتوانست به جمع چهار تیم برتر جهان راه یابد و در یک دوره هم در جمع هشت تیم برتر ایستاد، به همین دلیل ایران در سید یک جایی نداشت.


ناظم‌الشریعه در مورد پیش‌داوری‌های صورت گرفته در مورد اینکه او قصد ندارد به بازیکنان باتجربه اعتماد کند، تصریح کرد: واقعیت کار این است که جام جهانی محل تبلور بازیکنان شاخص تیم‌های ملی مختلف است. در ایران هم نفرات اصلی ما بازیکنان باتجربه و بین‌المللی‌مان هستند. البته که مهره‌های جوان مستعدی داریم که در رقابت با باتجربه‌ها هستند. به‌سادگی از بازیکنان باتجربه نمی‌گذریم مگر اینکه آماده نباشند و البته بازیکنان جوانی که کیفیت بالایی داشته باشند، کنار گذاشته نمی‌شوند.


وی درباره دیدارهای دوستانه تیم ملی تا پیش از شروع رقابت‌های جام جهانی لیتوانی عنوان کرد: دو رویداد مشخص شده است. در اوایل تیر ماه در یک تورنمنت چهارجانبه شرکت می‌کنیم و در اواخر مرداد هم با ژاپن دیدار دوستانه خواهیم داشت. در حال حاضر هم در حال بررسی شرایط قبل از رفتن به جام جهانی هستیم ضمن اینکه از بلاروس نیز دعوتنامه‌ای داریم که پس از سنجیدن تمامی موارد در مورد انجام بازی دوستانه با این تصمیم‌گیری خواهیم کرد.


انتهای پیام/۴۰۴۸/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته