دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1400 - 18:07
نیکزاد:

برخی تشکل‌های اصلاح‌طلبی خواستار مشارکت در ستاد رئیسی هستند

رئیس ستادهای مردمی رئیسی در رابطه با تقاضای برخی از اصلاح‌طلبان با ستاد آیت‌الله رئیسی گفت: برخی تشکل‌های سیاسی و اصلاح‌طلبی که درون انقلاب قرار دارند به من مراجعه کردند و خواستار تبلیغ به نفع آیت‌الله رئیسی شدند. آنها هم تحت عنوان ستاد مردمی اصلاح‌طلبان طرفدار آیت‌الله رئیسی می‌توانند فعالیت کنند.
کد خبر : 585519
علی نیکزاد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، علی نیکزاد رئیس شورای هماهنگی ستادهای مردمی سید ابراهیم رئیسی عصر امروز (سه شنبه) در نشست خبری با اهالی رسانه ضمن معارفه مهدی دوستی به عنوان سخنگوی ستادهای مردمی رئیسی، اظهار کرد: مستحضر هستید که آیت الله رئیسی بر اثر تکلیف در عرصه مهم انتخابات ریاست جمهوری وارد شدند و دو نکته مستقل آمدن و ستاد نداشتن را مطرح کردند.


وی عنوان کرد: معنای مستقل بودن اینکه هرکه در نظام جمهوری اسلامی باشد در تشکیل ایران قوی می‌تواند به شکل گیری دولت انقلابی و مکتبی به جهت فائق آمدن بر مشکلات معیشتی، فرهنگی و اجتماعی و مسائل سیاست خارجی جهت رفع تحریم کمک کند. هر که بخواهد از آیت الله رئیسی حمایت کند حتما دست یاری به سمتش دراز می کنیم.


رئیس ستاد رئیسی بیان کرد: نظر به درخواست شخصیت های حقیقی و حقوقی مختلف از آیت‌الله رئیسی، تصمیمی برای تشکیل ستاد نداشتیم و در حال حاضر در مرکز، شورای هماهنگی ستادهای مردمی آیت‌الله رئیسی را داریم و رئیس شورای هماهنگی ۳۱ استان نیز مشخص شده است. با اعضای جبهه پایداری، شورای وحدت و احزابی که کارهای سیاسی انجام می‌دهند جلساتی داریم.


نیکزاد افزود: تکلیف در استان ها مشخص است اما چیزی که از ستادهای استان‌ها و تهران می خواهیم این است که گارد خود را باز کنند و تشکل‌های سیاسی، مذهبی و صنفی را درون ستاد خود بپذیرند. با این ساماندهی می‌خواهیم به سمت هر خانه یک ستاد برای آیت‌الله رئیسی حرکت کنیم.


وی خاطرنشان کرد: اگر کسانی در استان‌ها ستادی شکل دادند که از مرکز مجوز ندارد، مجوز از سوی شخص من و صولت مرتضوی صادر می‌شود. اگر کسی نمی‌خواهد با ستاد ابلاغی ما کار کند، ستاد مردمی زده می‌شود. در نتیجه فضا بسیار باز و استقلال بسیار با ارزش است. تشکر ما از تشکل‌های کشوری، صنفی و مدنی این است که با ما هماهنگ باشند تا فعالیت‌های آنها را رصد کنیم و مسئولیت اقدامات آنها را بپذیریم.


نیکزاد گفت: دوستی از امروز به سمت سخنگویی ستاد مردمی انتخاب شدند و از فردا نکات مربوط به ستاد را هر روز به استحضار مردم خواهند رساند و اطلاع رسانی کافی و وافی را خواهند گفت. مهدی دوستی به عنوان سخنگوی ستاد آیت‌الله رئیسی منصوب شدند.


نیکزاد در رابطه با نوع همکاری ستادهای مردمی تحت عنوان هر خانه یک ستاد، بیان کرد: مانع تشکیل ستادهای خانگی نمی‌شویم اما خواهش می‌کنیم با ما هماهنگ باشند. ما به همه تشکل‌ها برای حمایت از آیت‌الله رئیسی مجوز می‌دهیم. خود ما نیز سازماندهی کرده و از تشکیل ستادهای مردمی هم استقبال می‌کنیم. بر خلاف رویه‌های گذشته که هر کاندیدایی ستاد می‌زد، این دوره می‌گوییم شورای هماهنگی ستادهای مردمی آیت‌الله رئیسی.


وی تاکید کرد: این شورا دربرگیرنده شخصیت های حقیقی و حقوقی است. با ۸ داوطلبی که وارد عرصه انتخاب شدند ولی احراز صلاحیت نشدند یا انصراف دادند، مانند قاسمی، زریبافان، شمس‌الدین حسینی و ... توافق کردیم و آنها ستادهای خود را با نام و برند خود در اختیار آیت‌الله رئیسی قرار دادند. برای ۳۱ ستاد در استان‌ها حکم زدیم و پیش‌بینی ما این است که در هر استان ۲۰ ستاد داشته باشیم.


رئیس ستادهای مردمی رئیسی در رابطه با تقاضای برخی از اصلاح‌طلبان با ستاد آیت‌الله رئیسی گفت: برخی تشکل‌های سیاسی و اصلاح‌طلبی که درون انقلاب قرار دارند به من مراجعه کردند و خواستار تبلیغ به نفع آیت‌الله رئیسی شدند. آنها هم تحت عنوان ستاد مردمی اصلاح‌طلبان طرفدار آیت‌الله رئیسی می‌توانند فعالیت کنند.


نایب‌رئیس مجلس در پاسخ به این سؤال خبرنگار آنا که آیا آیت‌الله رئیسی اشخاصی را برای حضور در کابینه‌اش مدنظر دارد یا خیر گفت: من بعید میدانم آیت‌الله رئیسی از الآن فکری برچیدن کابینه داشته باشد، ولی قطعاً افراد را می‌شناسد و از توانمندی‌ها خبر دارد. اگر ان‌شاءالله در ۲۸ خرداد آیت‌الله رئیسی پیروز شد، مأموریت من تمام می‌شود ولی اگر مأموریت جدیدی را نظام به من محول کند با توجه به تجربه‌ای که داشتم خدمت می‌کنم؛ در غیر این صورت خادم مردم در مجلس شورای اسلامی باقی خواهم ماند.


وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار آنا مبنی بر حضور احتمالی بعضی از مسئولین دولت فعلی در دولت رئیسی گفت: این به نظر آیت‌الله رئیسی بستگی دارد، دولت‌های تازه‌کار معمولاً یک نفر را به‌صورت نمادین از دولت قبلی نگه می‌دارند؛ مانند رئیس سازمان انرژی اتمی دولت فعلی که در دولت قبل وزیر امور خارجه بود. البته تصمیم این کار با اطرافیان نیست و با شخص رئیس‌جمهور است.


انتهای پیام/۴۱۲۹/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته