دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تاکید رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان بر حضور پرشور دانشگاهیان در انتخابات اسفند 94

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در چهارمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان بر لزوم بی‌طرفی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در انتخابات تاکید کرد.
کد خبر : 58550

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر بابک آل‌طه با توجه به تاکید ریاست عالی دانشگاه بر ممنوعیت استفاده از امکانات دانشگاه به نفع کاندیداهای انتخابات اظهار کرد: سیاست دانشگاه آزاد اسلامی زمینه سازی برای برگزاری انتخاباتی پرشور بدون حمایت از هیچ فرد یا جناح سیاسی خاص است.


وی با بیان اینکه دعوت به حضور حداکثری مردم برای حضور در انتخابات و ایجاد فضای پرشور در جامعه از وظایف دانشگاه‌هاست، ادامه داد: امیدوارم با ایجاد نشاط اجتماعی در میان جوانان زمینه ساز انتخاباتی قانونمند و پرشور باشیم.


دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با توجه به تصویب بودجه سال آینده و تخصیص بخشی از آن به جذب کمک‌های مردمی خواستار شناسایی خیران واحدهای استان و انجام مراسمی بمنظور قدردانی از این عزیزان شد.


امیری: در استان کرمان ۶۲ واحد فناور داریم و متاسفانه در برخی از مراکز رشد واحدهای فناور فعال نداریم و واحدهای دانشگاهی باید در این زمینه اقدام کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با توجه به راهبردهای اصلی ریاست عالی دانشگاه تصریح کرد: گسترش تحصیلات تکمیلی و جذب هیات علمی برای ترمیم هرم هیات علمی دانشگاه و همچنین راه اندازی طرح‌های شفا (شهرک‌های فناوری آزاد)، سا‌ها (سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد) و همچنین طرح‌های ماندگار فرهنگی در قالب کالبدی و رخدادی باید در دستور کار روسای واحدهای استان قرار گیرد.


آل‌طه درباره طرح شفا و انجام مقدمات آن از سوی واحد کرمان توضیح داد: زیرساخت‌های مربوط به انجام این طرح در حال فراهم شدن است اما موفقیت این طرح در گرو همکاری واحدهای دانشگاهی استان است.


رییس کمیته تخصصی پژوهش و فناوری استان کرمان نیز با ارائه گزارشی از واحدهای فناور استان توضیح داد: در استان کرمان ۶۲ واحد فناور داریم و متاسفانه در برخی از مراکز رشد واحدهای فناور فعال نداریم و واحدهای دانشگاهی باید در این زمینه اقدام کنند.


دکتر حسین امیری ابهام در مورد شرکت‌های دانش‌بنیان را از جمله مشکلات برخی از واحد‌ها دانست و توضیح داد: فعالیت‌های دانش‌بنیان فعالیتی است که معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در سایت این معاونت تعریف کرده است و با این تعریف تنها دو شرکت فعال در واحد کرمان وجود دارند.


دکتر علی فروغی رییس کمیسیون تخصصی آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیز با توجه به جلسه معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در بندرعباس توضیح داد: با توجه به اهمیت این جلسه ضرورت دارد معاونان آموزشی یا روسای واحدهای دانشگاهی در این جلسه شرکت کنند.


معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی واحد کرمان بحث تایید رشته‌های فاقد مجوز را در اولویت برنامه‌های آموزشی استان دانست.


دکتر محسن صفریان رئیس واحد رفسنجان نیز بررسی زمان لازم برای جواب به نامه‌های سازمان مرکزی، جذب استادان و بورسیه‌ها و همچنین اختلاف شهریه و ریزش دانشجویی ناشی ازآن در مقاطع کار‌شناسی پیوسته و کار‌شناسی ناپیوسته را خواستار شد.


دکتر کمال جوانمرد رییس کمیسیون تخصصی دانشجویی و فرهنگی استان کرمان نیز با تاکید بر اجرای طرحهای مفاخر فرهنگی و ماندگار از سوی واحد‌ها تصریح کرد: طبق بخشنامه سازمان واحدهای دانشگاهی موظف هستند انجام حداقل یک طرح ماندگار را پیگیری کنند.


پیگیری بحث دانشجویان ممتاز، وضعیت نظام وظیفه دانشجویان پسر، معرفی اعضای کمیته انضباطی و کمیته تخفیف و ارسال گزارش هفتگی فعالیت‌های انجام شده در واحد‌ها از مباحث دیگر مطرح شده در این جلسه بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته