دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1400 - 13:13

تأکید اردن بر تثبیت آتش‌بس در فلسطین

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در سفری به امان پایتخت اردن با همتای اردنی خود دیدار و طرف اردنی بر تثبیت آتش‌بس تأکید کرد.
کد خبر : 585398
نخست وزیر اردن



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از پترا، محمد اشتیه نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در امان با بشر الخصاونه همتای اردنی خود دیدار کرد.


در این دیدار که ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن و ریاض المالکی وزیر خارجه فلسطین نیز حضور داشتند، تحولات فلسطین موردبررسی قرار گرفت.


نخست‌وزیر اردن تأکید کرد که اولویت دیپلماسی اردن در مرحله آینده، تلاش برای تثبیت آتش‌بس در فلسطین و حفظ وضعیت تاریخی و حقوقی موجود در قدس، توقف اقدامات یک‌جانبه اسرائیل و تثبیت حق اهالی محله شیخ الجراح و جلوگیری از کوچ اجباری آن‌ها است.


بنا بر گزارش خبرگزاری اردنی پترا، الخصاونه تصریح کرد که اردن به رهبری عبدالله دوم شاه این کشور تمام امکانات، ظرفیت‌ها و تلاش‌های دیپلماتیک خود را برای خدمت به آرمان فلسطین و حقوق مشروع ملت برادر فلسطین به کار خواهد گرفت.


نخست‌وزیر فلسطین نیز ضمن قدردانی از مواضع اردن در حمایت از آرمان فلسطین، به تلاش‌های مشترک دیپلماتیک وزرای خارجه اردن و فلسطین با همکاری کشورهای تأثیرگذار در جهان برای کمک به حل عادلانه مسئله فلسطین اشاره کرد.


وی اهمیت قیمومیت اردن بر اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس و ایفای نقش آن برای حفظ این اماکن را مورد تأکید قرار داد.


رژیم صهیونیستی اخیراً طی ۱۲ روز جنگ علیه نوار غزه، ۲۵۵ فلسطینی ازجمله ۶۶ کودک، ۳۹ زن و ۱۷ سالخورده را به شهادت رسانده و بیش از یک هزار و ۹۴۸ نفر را زخمی کرد.


انتهای پیام/۴۱۵۵/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته