دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1400 - 21:31

دبیرخانه دائمی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد ایجاد می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: کرسی آزاد اندیشی بیانیه گام دوم انقلاب را تحقق می بخشد که این برنامه طبق تاکیدات مقام معظم رهبری در این دانشگاه انجام شده و ادامه دار خواهد بود.
کد خبر : 584962
1




به گزارش گروه رسانه‌ های دیگر خبرگزاری آنا، فرزاد جهان بین، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد در مراسم اختتامیه نخستین رویداد ملی کرسی‌های آزاد اندیشی دانشجویان که بعد از ظهر امروز در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به تحقق تمدن نوین اسلامی اشاره کردند که بحث آزاد اندیشی در این زمینه نقش محوری دارد و ما چاره ای جز آزاد اندیشی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نداریم.





وی افزود: برای تحقق این امر اصولی از جمله زمینه سازی برای طرح دیدگاه‌ها و آرای مختلف، افزایش تحمل و سعه صدر، عدم محدودیت در طرح پژوهش و سوال‌ها و تاکید بر برهان پذیری و استدلال داشتن است. ما باید از منظر راهبردی جلساتی تشکیل دهیم که بتوانیم به‌طور عمیق به مسائل علمی بپردازیم.


جهان بین تصریح کرد: قالب‌ها و ظاهرها موجب رشد نمی‌شود بلکه باید محتوای آنها غنی باشد که این اتفاق در کرسی‌های آزاد اندیشی وجود دارد.


وی اضافه کرد: هزار و ۱۵۶ نفر در این آزاد اندیشی شرکت کردند که در نهایت به ۴ حوزه در ۶ تیم آزاد اندیشی رسیدیم از اسفند سال گذشته تا کنون حدود ۲ هزار کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه آزاد برگزار شده است.


جهان بین ادامه داد: در مجموع ۲۶۳ تیم به مرحله کشوری راه پیدا کردند که حدود ۲ هزار کرسی در این رویداد برگزار شد این رویداد ادامه دار خواهد بود و دبیر خانه دائمی آن در دانشگاه آزاد ایجاد می‌شود.


منبع: فارس


انتهای پیام/۴۱۲۷


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته