دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1400 - 16:21

۶۲۳ میلیون یورویی که به فتح لیگ قهرمانان اروپا منجر نشد

منچسترسیتی با وجود صرف ۶۲۳ میلیون یورو فاتح لیگ قهرمانان اروپا نشده است.
کد خبر : 584911
پپ گواردیولا

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، پپ گواردیولا فرصت بزرگی را برای کسب سومین جام لیگ قهرمانان اروپا با شکست مقابل چلسی از دست داد تا شاگردان توماس توخل در طول یک ماه برای سومین بار منچسترسیتی را شکست دهند و این بار قهرمانی در معتبرترین مسابقات فوتبال باشگاهی جهان را از این تیم بگیرند.  


نشریه «مارکا» اعلام کرد از زمان انتصاب گواردیولا به عنوان سرمربی منچسترسیتی در سال ۲۰۱۶ این تیم سه قهرمانی در لیگ برتر، چهار جام اتحادیه (کارابائو)، یک جام حذفی و دو سوپرجام انگلیس را به دست آورده است.


گواردیولا دو مرتبه با بارسلونا فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد اما با منچسترسیتی مدال نایب قهرمانی را بوسید. اگرچه برای اولین بار این تیم را به فینال رسانده بود. آبی‌پوشان آسمانی پس از چند فصل حذف در مرحله یک‌چهارم رقابت‌ها این بار با عبور از دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن به فینال رسیده بودند. منچسترسیتی به یکی از ۲۰ باشگاهی ملحق شده که به فینال لیگ قهرمانان اروپا صعود کرده ولی هرگز موفق به کسب این جام نشده‌اند. اتلتیکو مادرید با سه نایب قهرمانی در صدر ناکامان فینال لیگ قهرمانان اروپا قرار دارد.


در پنج فصل حضور گواردیولا در منچسترسیتی این باشگاه ۹۳۸ میلیون یورو برای خرید بازیکن هزینه کرده و ۳۱۵ میلیون یورو از فروش به دست آورده است. سرمایه‌گذاری خالص ۶۲۳ میلیون یورویی منچسترسیتی را به ۱۰ عنوان قهرمانی رسانده اما آبی‌های آسمانی هنوز نتوانسته‌اند به هدف اصلی خود که فتح لیگ قهرمانان اروپاست دست یابند.


انتهای پیام/۴۰۴۸/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته