دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1400 - 12:41

جدیدترین بالگرد روسی با قدرت تهاجمی بی‌نظیر

یک منبع در صنعت هواپیماسازی روسیه اعلام کرد، بالگرد جنگی جدید روسی میل ان. ام- ۲۸ (Mi-۲۸NM) قادر به حمل تا چهار موشک کروز دوربرد بوده و توانمندی‌های تهاجمی آن هم‌طراز با بمب‌افکن‌های خط مقدم خواهد بود.
کد خبر : 584821
بالگرد روسی

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، یک منبع در صنعت هواپیماسازی روسیه اعلام کرد که بالگرد به‌روز شده میلان. ام- ۲۸ معروف به شکارچی شب قادر به حمل چهار موشک کروز است.


به گفته این منبع در حال حاضر، آزمایش‌های پروازی موشک‌های کروز هلی‌کوپتر موسوم به محصول ۳۰۵ با حداکثر برد یک‌صد کیلومتر در حال انجام است.


به گفته وی، استفاده از موشک‌های کروز به‌طور قابل‌توجهی توانایی‌های جنگی بالگرد میل ان. ام- ۲۸ ازنظر تخریب دقیق مقر فرماندهی، انبار تسلیحاتی، زیرساخت‌های مهم نظامی و محل تجمع نفرات دشمن را گسترش می‌دهد.


این منبع گفت، هیچ بالگرد دیگری در جهان امروز دارای موشک‌های کروز با چنین برد و قدرتی به‌عنوان نوع استاندارد سلاح‌های هوایی تهاجمی نیست.


وی افزود: توانایی حمل هم‌زمان چهار موشک کروز، میلان. ام- ۲۸ را ازلحاظ نوع هدف‌های قابل اصابت در همان سطح بمب‌افکن‌های خط مقدم جبهه قرار می‌دهد.


بالگرد میلان. ام- ۲۸ در کارخانه روس تورتول (بخشی از شرکت هلیکوپتر سازی روسیه) تولید می‌شود. محسوس‌ترین تفاوت خارجی بین میلان. ام- ۲۸ و نمونه قبلی آن، رادار کروی شکل واقع در بالای پروانه آن است.


این هلیکوپتر جدید توانایی انجام طیف وسیعی از مأموریت‌ها، از شناسایی و تعیین هدف گرفته تا انهدام اهداف زمینی و هوایی را دارد. زرادخانه میلان. ام- ۲۸ شامل طیف وسیعی از موشک‌های هدایت‌شونده است. این بالگرد در برابر گلوله‌های ضد زره با کالیبر تا ۲۰ میلی‌متر مقاوم است.


انتهای پیام/۴۱۵۵/

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب