دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 دی 1394 - 11:50

برگزاری نمایشگاه «دست‌های روی صخره‌ها» در موزه جهان نما

نمایشگاه «دست‌های روی صخره‌ها» تا پایان دی ماه در موزه جهان نما مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران دایر است.
کد خبر : 58480

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران از تاریخ سوم تا 30 دی ماه نمایشگاهی از آرایه‌ها و زیور آلات سنتی و تاریخی ایران با محتوای اقتباسی از زیورآلات دوره‌های مختلف تاریخی در معرض دید قرار گرفت.


این زیورآلات و آرایه‌ها حاصل 12 سال پژوهش مجموعه دار خصوصی مهدی آفاق است که از دوره پارینه سنگی جدید و فرا پارینه سنگی و پس از آن دوره نوسنگی و تشکیل حکومت‌ها و تمدن‌های باستانی تا دوره معاصر است.


در این طبقه‌بندی و گونه‌شناسی عمده‌ترین مواد و مصالح اولیه مورد استفاده شامل سنگ، هسته و دانه، استخوان، عاج، فسیل‌های دریایی، چوب، شیشه، چرم، پارچه، لعاب، مس، مفرغ (برنز)، آهن و غیره است.


مهدی آفاق از سال 1382 با تأسیس کارگاه پژوهشی در شمال خراسان تحقیق پیرامون موضوع تاریخ هنرهای تزیینی و زیور آلات و آرایه‌های ایرانی را آغار کرد. وی در این نمایشگاه بیش از 1700 قطعه از زیورآلاتی که از روی اسناد تاریخی شبیه سازی شده‌اند و همچنین زیورآلات باقی مانده از دوره‌های گذشته را به نمایش گذاشته است.


این نمایشگاه با هماهنگی اداره کل موزه‌ها سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با هدف نمایش آثار ارزشمند و فرهنگ غنی کشورمان در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.


انتهای پیام/

برچسب ها: میراث فرهنگی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته