دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1400 - 16:41
شهردار زرین‌شهر عنوان کرد؛

ایجاد نشاط اجتماعی با هدف برجسته‌سازی هویت شهری

شهردار زرین‌شهر اصفهان عنوان کرد: هفته نکوداشت این شهر با هدف برجسته‌سازی هویت، معرفی جلوه‌های فرهنگی خطه طلایی ایران و ایجاد نشاط اجتماعی برگزار شد.
کد خبر : 584650
زرین شهر

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا، میثم محمدی در جشن هفته نکوداشت زرین‌شهر با تأکید بر نگاه ویژه‌ مدیریت شهری به شهر پایدار و ایجاد بستری برای زیست اجتماعی مطرح کرد: هفته نکوداشت زرین‌شهر با هدف برجسته‌سازی هویت شهری، معرفی جلوه‌های فرهنگی خطه طلایی ایران و ایجاد نشاط اجتماعی برگزار شد.


وی برگزاری هفته فرهنگی را زمینه‌ساز ایجاد نشاط اجتماعی، همدلی عمومی و بستری برای تبادلات فرهنگی و اندیشه دانست و مطرح کرد: امیدواریم با اجرای این مراسم‌ شاهد افزایش نشاط شهروندان و معرفی صحیح داشته‌های ارزشمند خطه طلایی ایران باشیم.


شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه برنامه‌های هفته فرهنگی در ایجاد سرمایه اجتماعی و آشنایی شهروندان با شخصیت‌های برجسته تأثیرگذار است، افزود: یکی از راه‌های برطرف کردن مشکلات جامعه در حوزه‌های مختلف نیازمند توجه به زیرساخت‌های فرهنگی به‌ویژه در زمینه آموزه‌های معنوی است،  از این رو تلاش شده تا بسترسازی مناسب برای تحقق رسالت فرهنگ و هنر و ترویج دوستی، مهر و محبت فراهم شود.


شهدا بهترین هنرمندان هستند


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان هم با تأکید بر اهمیت جایگاه شهر زرین‌شهر، نگین سبز زاینده‌رود و شهر ۳۳۴ شهید سرافراز میهن اسلامی اظهار کرد: این شهر به واسطه هویت تمدن، فرهنگ و شهدای گرانقدر و علمای ارزشمند و مردم بافرهنگ و هنردوست، همواره نام نیکش در کشور و درجهان می‌درخشد.


حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی با بیان اینکه هنر متعالی، انسان را به خدا نزدیک می‌کند و شهدا بهترین هنرمندان هستند، مطرح کرد: کشور ایران در بسیاری از مؤلفه‌ها پیشرفت داشته است و هنرمندان بسیاری از سراسر کشور ازجمله شهر زیبای زرین‌شهر در جهان افتخار آفریده‌اند.


وی با تبریک به میثم محمدی شهردار زرین‌شهر به‌عنوان شهردار جهادی، هنرمند، مردمی و دوستدار هنر اظهار کرد: شهردار زرین شهر، همگام با مردم لنجان برای حفظ هویت و داشته‌های این دیار خالصانه تلاش کرده و منشأ خدمات ارزشمندی در عرصه‌های مختلف بوده است و با درایت، تجربه و تدبیر این شهردار ولایتمدار شاهد توسعه همه جانبه شهرهستیم.


رهبری جزء هویت ماست


امام جمعه زرین‌شهر هم در این مراسم با تأکید بر هویت اجتماعی اظهار کرد: قسمت عمده تعریف شاخه به ریشه برمی‌گردد و هویت گل و درخت هم در ریشه آن نهفته و هیچ گل و برگ و شاخه‌ای به تنهایی تعریف نمی‌شود، از این‌رو مردمی که دارای عمیق‌ترین اندیشه‌های انسانی و مفهوم انسانیت در قالب برجسته‌ترین و بزرگ‌ترین الگوهای ادبی و هنری هستند باید به هویت و برجستگی‌های‌ دین، کشور و خانواده خود توجه ویژه‌ای داشته باشند تا به‌جایی برسند که به مانند شهدا خود را فدای ملت کنند.


حجت‌الاسلام قاسم باقریان با تأکید بر لزوم بزرگداشت مفاخر شهر گفت: نکوداشت افتخارهای شهرستان، بهترین مسیر برای درک هویت اجتماعی و فرهنگی است، از اینرو نیاز است که این پرونده باز بماند تا بتوانیم هویت خود را به درستی تعریف کنیم.


وی با بیان اینکه جوانان باید خود را در آینه شهید قجه‌ای ببینند، تأکید کرد: ملت و جوانان ما باید خود را در آیینه آیت‌الله العظمی خامنه‌ای که حکیم‌ترین، عالی‌ترین و دانشمندترین رهبر جهان و جزء هویت ماست ببینند.


امام جمعه زرین‌شهر با بیان اینکه نباید فراموش کنیم که خودباوری یکی از برنامه‌های ارتقاست، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با رهبری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در اوج تحریم‌ها توانسته تمام نیازمندی‌ها و امکانات خود را تهیه کند و در هر حرفه و هنری سرآمد باشد، این افتخارات از داشته‌های ملت است که در پرتو شهدا به‌دست آمده است.


باقریان با بیان اینکه فرهنگ، هنر، علم و دانش جزء هویت ما هستند، افزود: امروزه دشمن می‌خواهد از طریق رسانه‌ها ما را از داشته‌ها و هویتمان دور کند، اگر بخواهیم همه این افتخارات را حفظ کنیم باید با تمام شکوه به میدان انتخابات بیاییم و برگ زرین دیگری را در کشور رقم بزنیم.


انتقال افتخارآفرینی به نسل جوان با تجلیل از افتخارآفرینان


فرماندار لنجان هم با بیان اینکه امروز از زنان و مردانی تجلیلی می‌کنیم که با فرهنگ غنی همواره سرآمد بوده‌اند، گفت: با برگزاری نکوداشت‌ها و زنده نگه‌داشتن آیین‌ها و فرهنگ غنی، جایگاه این شهر و شهرستان لنجان که در حوزه‌های مختلف در جهان افتخارآفرین بوده‌اند را به نسل جوان منتقل می‌شود.


ایجاد نشاط اجتماعی با هدف برجسته‌سازی هویت شهری


خدامراد صالحی اظهار کرد: جوانان با استعداد و خلاق شهرستان لنجان علاوه بر هوش سرشار با آداب و رسوم و فرهنگ سرزمین خود و با تأسی از هویت و میراث گران‌بهای خود در حفظ ارزش‌های خود می‌کوشند و پرچم این خطه طلایی کشور را به اهتزاز خواهند کشید.


وی با بیان اینکه یکی از زیباترین ماه‌های سال در زرین‌شهر ماه بهاری خرداد است، گفت: در وجه تسمیه این رخداد، شاهد جریان رودخانه نیستیم؛ اما در این ماه، زیبایی و فضای بکر و طبیعی آب و هوایی مطبوع خطه طلایی ایران در نهایت افسونگری و سرسبزی چشم را خیره می‌کند.


فرماندار لنجان ماه خرداد را مشهور از همه رخدادها دانست و اظهار کرد: اول، وسط و آخر این ماه با سالروز آزادی خرمشهر، رحلت حضرت امام‌خمینی، واقعه ۱۵ خرداد و روز انتخابات روبرو هستیم و مردم شهیدپرور لنجان با شکوه و حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند.


انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته