دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

عضو مجلس خبرگان رهبری: بعضی واهمه‌ها از خبرگان پنجم، ناشی از توهم و احساس حقارت شخصی است/ برخی دوستان در القای حساسیت نفوذ در خبرگان زیاده‌روی کردند

عضو مجلس خبرگان در پاسخ به این سؤال که «چرا بعضی از افراد از دوره پنجم خبرگان رهبری واهمه دارند؟»، گفت: بعضی دوستان در القای این حساسیت زیاده‌روی کرده و بیش از اندازه در بیان این مسئله حساسیت به خرج دادند که به نظرم درست نبود و توهم فوق‌العاده بودن خبرگان پنجم را شکل داد.
کد خبر : 58464

آیت‌الله محمد واعظ موسوی، نماینده مردم استان آذربایجان شرقی در چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره اهمیت این دوره پنجم خبرگان گفت: براساس قانون اساسی ایران که ثمره تلاش‌ها و خون‌دل‌های بزرگان نظام، علمای دینی و مراجع انقلابی بوده، محوریت ولایت فقیه امری مسلم و پذیرفته شده است و برای اینکه شخصیت برجسته‌ای دارای شرایط ولایت و رهبری به ملت معرفی شود، لازم است مجلسی از فرهیختگان و اندیشمندان اسلامی تشکیل شود که بتوانند شرایط رهبری را در شخصی احزار کرده و او را به عنوان رهبری نظام اسلامی معرفی کند.


وی با اینکه «اهمیت هر مجموعه‌ای، در ارتباط مستقیم با اهمیت وظیفه‌ای است که آن مجموعه برعهده دارد»، ادامه داد: با توجه به محوریت ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی،‌ مجلس فاخر خبرگان رهبری، پایگاه بسیار برجسته‌ای پیدا می‌کند که با هیچ مجموعه و مجلسی قابل مقایسه نیست.


واعظ موسوی تأکید کرد: مجلس خبرگان رهبری با توجه به مسئولیت حساسی که دارد، جایگاه ویژه‌ آن هم از طرف دوستان مورد توجه قرار گرفته که بتوانند این جایگاه شایسته را حفظ کنند و ارتقاء ببخشند و هم از طرف بدخواهان و کج‌اندیشان که بتوانند لطمه‌ای به این جایگاه وارد کرده و راه‌های نفوذ و احیانا ایجاد تغییر در آن را پیدا کنند.


عضو مجلس خبرگان تأکید کرد: بنابراین به نظر من، دوره پنجم مجلس خبرگان مثل دوره‌ای از دوره‌های قبلی است و هیچ فرقی با دوره‌های گذشته و حتی آینده ندارد.


واعظ موسوی افزود: البته در این دوره دشمن حساسیت زیادی نسبت به موضوع انتخابات مجلس خبرگان از خود نشان داده است که باید مردم و مسئولان نظام، دقت بیشتری درباره همه موضوعات و از جمله خبرگان داشته باشند؛ ولی بعضی از دوستان در القای حساسیت موضوع نفوذ، زیاده‌روی کرده و بیش از اندازه در بیان این مسئله حساسیت به خرج دادند و برای بعضی‌ها توهم فوق‌العادگی این دوره را ایجاد کردند.


این عضو مجلس خبرگان تصریح کرد: به نظر من، هیچ حساسیت ویژه‌ای نیست و این دوره هم مثل دوره‌های قبل است و در همان راستای تعیین رهبری و پاسداری از جایگاه ولایت فقیه تعریف شده است. باید مردم همیشه به مسائل و سرنوشت خود حساس باشند و به این دوره نیز باید به این دید نگاه کرد.


واعظ موسوی در ادامه با تأکید بر اینکه «بزرگان نظام، رسانه‌های مختلف، نخبگان، چهره‌ها و اهالی تریبون، تلاش کنند در سخن گفتن‌ها و اظهارنظرها، جایگاه و شأن خبرگان را حفظ کنند»، گفت: به این جایگاه نباید لطمه‌ای وارد شود. به نظر من آوردن موضوع مجلس خبرگان رهبری و انتخابات این مجلس به کف خیابان‌ها درست نیست و خیلی خوب نیست که این موضوع را بر سر زبان‌ها بیندازیم و به نوعی مسائل جناحی و گروهی وارد آن شود؛ اما در عین حال، ورود چهره‌های مختلف هم به این انتخابات مشکل‌ساز و دارای اشکال نیست.


وی در ارزیابی خود از برخی واهمه‌ها درباره ورود چهره‌های مختلف به این عرصه و آثار آن در تقویت جایگاه رهبری، تأکید کرد: قطعا با توجه به شایستگی که در جمهوری اساسی وجود دارد و شایستگی‌های رو به تزایدی که در شخص رهبری در حدود سه دهه گذشته هست و با توجه به اینکه همه کسانی که در انتخابات ورود می‌کنند، می‌دانند که باید تحت قانون اساسی وظایف خود را انجام دهند، نگرانی و واهمه در این زمینه بی‌معناست.


این عضو خبرگان رهبری ادامه داد: به نظر من، کسانی که در این دوره احساس خطر می‌کنند دچار خود بزرگ‌بینی و توهم یا حتی احساس حقارتی در درون خودشان هستند. سر منشأ هرگونه احساس فوق‌العاده بودن مجلس خبرگان پنجم، حساسیت بیش از اندازه‌ای است که برخی دوستان نشان دادند.


وی افزود: ملت ایران و نخبگان تحصیل کرده در حوزه، دل در گرو نظام و رهبری دارند و همانطور که در 12 فروردین 58 اکثریت قریب به اتفاق رأی مثبت به نظام جمهوری اسلامی رأی مثبت دادند همه نیز امروز به قانون و نظام پای‌بند هستند. کسانی که شرایط انجام تکلیف را داشته باشند بعید است هدفی غیر از انجام وظیفه و ادای تکلیف داشته باشند. البته بعضی از افراد هستند که بنده هم می‌شناسم بدون شرایط علمی لازم وارد عرصه انتخابات خبرگان شده‌اند و شرایط اولیه نمایندگی خبرگان را هم ندارند، ممکن است برای بعضی از دوستان مسئله را وارونه جلوه داده باشد و در اخلاص آنها تردید کرده باشد.


واعظ موسوی، تأکید کرد: هر شخصیتی که در انتخابات بر اساس صلاحیت‌های شخصی خود و بر اساس احساس وظیفه و تکلیف، ثبت نام کرده، در واقع خود را در معرض احراز صلاحیت قرار داده است و انشاءالله شورای نگهبان و دیگر مسئولان برگزاری انتخابات، شرایط یک انتخابات باشکوه را فراهم می‌آورند و در نهایت، تصمیم‌گیرنده، ملتی بزرگ و فهیم هستند که همیشه جلوتر از دیگران، تکلیف خود را درک کرده و حرکت کرده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته