دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نخستین شماره نشریه «پژوهش‌های شیعی» منتشر شد

نخستین شماره از دوفصلنامه «پژوهش‌های شیعی» از سوی مرکز تخصصی امام هادی (ع) منتشر شد.
کد خبر : 584612
مسجد جامع اصفهان

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا از ۳۶۱ درجه ایران، نظر به اینکه پژوهش در حوزه مطالعات شیعی یکی از مسائل جدی در مراکز علمی بین‌المللی دنیا است و رشته شیعه پژوهی و پژوهش در حوزه شیعی یکی از جریان‌های زنده پژوهش در دنیا می‌باشد مراکز متعددی در ایران هم به این مسئله همت گماشته اند. مرکز تخصصی امام هادی (ع) یکی از مراکزی است که در مقوله آموزش و پژوهش در حوزه شیعه‌شناسی با اخذ مجوزهای رسمی از نهادهای مرتبط اقدام کرده‌است .


تربیت نیروی انسانی به‌عنوان مدرس و پژوهشگر این عرصه یکی از رسالت‌های این مؤسسه می‌باشد.


نشریه ” پژوهش‌های شیعی” جز دستور کار مرکز قرار گرفته و طی مراحل رسمی، مجوزهای لازم اخذ شده است. این نشریه به مدیر مسئولی حجت الاسلام و المسلمین داود کمیجانی می‌باشد. شماره نخست این نشریه با موضوعات (موازنه هویت دینی و ملی در اقلیت‌های شیعی – عوامل فرهنگی گرایش ایرانیان به تشیع در تاریخ – ظهور و نمود عقائد و شعائر شیعه اسماعیلی در حکومت فاطمیان – رابطه حقیقت وجود با موجودات از منظر حکمت شیعی -نقش داعیان اسماعیلی ایرانی در ارتقاء ادبیات تعلیمی فاطمیان – مولفه های ارتقاء بخش مناسک عاشورایی) منتشر شد.


نخستین شماره نشریه «پژوهش‌های شیعی» منتشر شد


از تمامی پژوهشگران در حوزه شیعه پژوهی در داخل و خارج ایران دعوت می‌شود که با ارسال مقالات خود به این نشریه علمی، در راستای معرفی و اعتلاء فرهنگ شیعی گامی بلند بردارند. جهت ارسال مقاله میتوان به سایت (www.ih-sc.ir) مراجعه کرد و یا با ایمیل مخصوص نشریه (info@jshr.ir) و شماره تلفن (۰۲۱۸۶۰۱۶۰۸۴-۰۹۱۹۴۸۸۲۴۹۹) حجت الاسلام آقای حسین رحمتی دبیر اجرایی نشریه تماس حاصل کرد.


انتهای پیام/۴۱۳۹/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته