دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1400 - 13:34

جریمه‌های رانندگی کجا هزینه می‌شود؟

انواع تخلفات بیشتر اشاره بشه/ توی قانون ببینیم چندتا کد جریمه داریم/ چند مدل جریمه داریم(قبض، دوربین، ووو) آخر گزارش بیشتر پرداخته بهشبا نگاهی به وضعیت تردد وسایل نقلیه شخصی و عمومی در سطح شهرها به خصوص تهران شلوغ با انبوهی از بی‌قانونی‌ها مواجه می‌شویم که علاوه‌بر اختلال در نظم عمومی باعث ایجاد گره‌های ترافیکی، افزایش آلودگی هوا و در مواردی خسارت جانی و مالی به دنبال دارد اما اما تکلیف جرایم رانندگی را قانون مشخص می‌کند و بر این اساس این جرایم به خزانه دولت واریز می‌شود.
کد خبر : 584588
جریمه

به گزارش خبرنگار انتظامی گروه جامعه خبرگزاری آنا، با نگاهی به وضعیت تردد وسایل نقلیه شخصی و عمومی در سطح شهرها به خصوص تهران شلوغ با انبوهی از بی‌قانونی‌ها مواجه می‌شویم که علاوه‌بر اختلال در نظم عمومی باعث ایجاد گره‌های ترافیکی، افزایش آلودگی هوا و در مواردی خسارت جانی و مالی به دنبال دارد.


از سویی این بی‌قانونی جریمه‌های مالی به همراه دارد که افراط متخلف از این موضوع به شدت شاکی می‌شوند.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


آشنایی با انواع تخلفات رانندگی


1-نبستن کمربند ایمنی که نقش بسیار زیادی در کاهش تلفات جانی در تصادفات رانندگی دارد.


2=ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک،در مواردی  دیده شده افرادی با مخدوش‌کردن و یا قرار دادن جسمی بر روی پلاک خودروها اقدام به ورود غیرمجاز به محدوده‌ طرح ترافیک می‌کنند و این هنجار شکنی در محدودیت‌های کرونایی به وضوح مشهود است.


عبور از چراغ قرمز برای اندک زمانی سریع‌تر رسیدن به مقصد از دیگر تخلفاتی است که بسیار تکرار می‌شود.


برخی رانندگان متخلف بر این باورند که مأموران راهنمایی و رانندگی هرچه بیشتر برگه جریمه صادر کنند، حقوق بیشتری دریافت می‌کنند و موظف هستند دسته برگ جریمه را روزانه تا برگ آخر صادر کنند.


نحوه هزینه‌کرد جرایم رانندگی


نحوه هزینه کرد جرایم رانندگی همواره محل بحث بوده است، اما تکلیف جرایم رانندگی را قانون مشخص می‌کند و بر این اساس این جرایم به خزانه دولت واریز می‌شود.


در همین خصوص نمایندگان مجلس در نشست علنی 12 اسفند سال گذشته مقرر کردند تخلفات و جریمه‌های رانندگی از طریق پیامک به مالکان خودروها اعلام و هزینه آن در قبوض تلفن همراه آنها لحاظ شود.


از این‌رو کاربرهای تلفن همراه موظفند هزینه پیامک‌ها را در قبوض تلفن همراه مالکان وسیله نقلیه درج و مبالغ مربوطه را از آنها دریافت می‌کنند.


هزینه معلولین شدید و ضایعه نخاعی ناشی از تصادفات رانندگی در اختیار بهزیستی، جهت اصلاح راههای روستایی و معابر در نقاط حادثه خیز شهرها و روستاهای مناطق محروم مرزی کشور در اختیار وزارت راه و شهرسازی، جهت حوادث جاده ای و تجهیزات مورد نیاز درمانی در اختیار جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و جهت کمک خرید تجهیزات و امکانات اتاق تشریح در اختیار سازمان پزشکی قانونی کشور از مواردی است که این بودجه در اختیارشان قرار می‌گیرد


ارتقای فرهنگ رانندگی مساوی کاهش جریمه


بسیاری افراد وقتی فیش جرایم رانندگی را دریافت می‌کنند بهانه‌های مختلفی را مطرح کرده و اغلب سعی دارند خودشان را بدون تقصیر معرفی کنند اما باید این مطلب را در نظر بگیرند که این برگه‌ها نتیجه اعمال خودشان است و با ارتقای فرهنگ رانندگی می‌توانند در کاهش تخلفات نقش بسزایی ایفا کنند.


انتهای پیام/4161


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته