بررسی قدرت رسانه در ضریبدهی به اخبار با کتاب «مُردی؟ خب که چی؟»
به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا از روابط عمومی نشر صاد، کتاب «مُردی؟ خب که چی؟» اثری پژوهشی است که به موضوع تأثیر نژاد و جنسیت بر پوشش رسانهای دنیا میپردازد. به نظر شریل ال.نیلی، استاد جامعهشناسی دانشگاه اوکلند، رسانهها ابزار قدرتمندی هستند که میتوانند صدای گروههای خاصی باشند و گروههای دیگر را نامرئی جلوه دهند. ال.نیلی در این کتاب، مسئلهی عدم توجه رسانهها و مجریان قانون به زنانِ سیاهپوستِ مقتول را تحلیل میکند. تحلیل مقایسهای دقیق او از موارد قتل مربوط به زنان سیاه و سفیدپوست نشان میدهد که زنان سیاهپوست بیشتر از زنان سفیدپوست قربانی جرایم خشونتآمیز میشوند و رسانههای کمتری پروندههای آنها را پوشش میدهند و غالباً پلیس این موارد را جدی نمیگیرد. این کتاب جزو معدود مطالعاتی است که هر دو عامل نژاد و جنسیت را در تعیین میزان و برجستگی پوشش رسانهها و به طور خاص نحوهی عدم توجه به خشونت علیه زنان سیاهپوست را نشان داده است. کتاب حاضر یک مطالعهی تجربی از سوگیری رسانهها و مجریان قانون در گزارش و تحقیق در مورد قتل زنان آمریکایی-آفریقاییتبار در مقایسه با همتایان سفیدپوست ارائه میدهد.
این اثر در ۱۲۶ صفحه و دو نسخهی الکترونیکی و کاغذی به همت نشر صاد منتشر شده است. نسخهی کاغذی آن را میتوانید با قیمت ۳۰ هزار تومان از سایت نشر صاد تهیه کنید. نسخهی الکترونیکی اثر نیز قابل دریافت از پلتفرمهای اینترنتی عرضه کتاب است.
انتهای پیام/۴۱۳۹/
انتهای پیام/