دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1400 - 11:32
شاهرخی در گفت‌وگو با آنا:

امید اصلی سرمربی تیم ملی به درخشش لژیونرهاست/ هنگ‌کنگ می‌تواند سد راه یوزهای ایرانی شود

مربی پیشین تیم ملی فوتبال گفت: امید اصلی دراگان اسکوچیچ به درخشش لژیونرها خواهد بود و نباید هنگ‌کنگ دست‌کم گرفته شود.
کد خبر : 584536
دراگان اسکوچیچ تمرین تیم ملی فوتبال

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی اردوی آماده‌سازی خود را برای حضور در دور برگشت رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ چین در کیش دنبال می‌کند و در این میان مدت زمان اندک استراحت ملی‌پوشان و حضور در اردوی تیم ملی باعث شده تا انتقاداتی به دوران آماده‌سازی مطرح شود.


همایون شاهرخی در مورد اردوی پیش روی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های انتخابی جام جهانی به خبرنگار ورزش آنا اظهار کرد: بدون تردید لازمه موفقیت هر تیم نظم و انضباط و مدیریت صحیح است. تیم ملی ایران نیاز دارد تا از لحاظ فنی به شرایط مساعدی برسد ولی انتقادهایی که در روزهای اخیر شنیده می‌شود گویای آن است که شرایط آن‌طور که باید و شاید مساعد نیست.


وی ادامه داد: اضافه شدن کریم باقری به کادر فنی تیم ملی خبر خوبی بود چون او مدیر توانمندی است و می‌تواند به تیم ملی کمک کند ولی عوامل دیگری هم در این مورد تأثیرگذار است چون بازیکنان ایرانی باید با آرامش و بدون کوچک‌ترین حاشیه‌ای خود را مهیای حضور در دیدارهای انتخابی جام جهانی کنند.  


مربی سابق تیم ملی فوتبال خاطرنشان کرد: مهم‌ترین حسن بازیکنان ایرانی خلاقیت و هنر فردی آنهاست. البته زمانی این توانایی جلوه می‌کند که امکانات لازم در اختیار بازیکنان قرار بگیرد. تیمی که می‌خواهد راهی جام جهانی شود نیاز به برگزاری بازی تدارکاتی دارد اما این اتفاق انجام نشده است. همت، غیرت و خلاقیت در کنار کادر فنی آماده و تدارکات عالی جواب می‌دهد ولی چنین موضوعی رقم نخورده است.


وی یادآور شد: یکی از مسائل مهمی که تیم ملی فوتبال ایران پس از خداحافظ جواد نکونام با آن درگیر شده، این است که کاپیتان اول تیم ملی فوتبال ایران در این سال‌ها مشخص نبوده و چندین نفر بازوبند را در اختیار داشته‌اند. با دعوت نشدن از مسعود شجاعی و اشکان دژآگه، احسان حاج‌صفی کاپیتان اول تیم ملی خواهد بود ولی باید دید او می‌تواند در دیدارهای حساس پیش رو به‌خوبی از پس این مسئولیت برآید؟


شاهرخی عنوان کرد: درباره خستگی تیم ملی باید گفت ۱۵ بازیکن از ۲۶ نفری که دعوت شده‌اند، لژیونر هستند و آنها هر چند روز یک بار در سطحی بالا بازی کرده‌اند. مسلماً امید اصلی دراگان اسکوچیچ درخشش بازیکنان لژیونرش است و البته برخی بازیکنان داخلی هم می‌توانند به موفقیت تیم ملی کمک کنند. البته که با چند روز تمرین نمی‌توان انتظار بالایی از تیم ملی داشت و چون اولین دیدار با هنگ‌کنگ است این تصور وجود دارد که بازیکنان می‌توانند در این مسابقه به هماهنگی لازم برسند ولی فراموش نکنیم هیچ تیمی از پیش بازنده نیست و امکان دارد هنگ‌کنگ در صورتی که دست‌کم گرفته شود، سد راه یوزهای ایرانی شود،  همان‌طور که بحرین را متوقف کرد.


مربی پیشین تیم ملی در مورد اینکه افزایش ابتلا و مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا در بحرین باعث شده تا این کشور دو هفته تعطیل شود و انتقادها بر این بوده که چرا کشور دیگری به عنوان میزبان برگزیده نشده، تصریح کرد: ‌زمانی ایران در آسیا قدرت اول بود و می‌توانستیم در AFC حرفمان را به کرسی بنشانیم اما در سال‌های اخیر مسئولان AFC بیشتر به سمت کشورهای عربی رأی می‌دهند و ته دلشان دوست دارند تا نمایندگان آسیا در جام جهانی از این کشورها باشند. فراموش نکنیم با وجود کشورهای بسیار قدرتمند و صاحب سبک در فوتبال، میزبانی جام جهانی به قطر داده شد و بنابراین واگذاری میزبانی انتخابی این مسابقات به بحرین اتفاق غیرمترقبه‌ای نیست.


انتهای پیام/۴۰۴۸/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته