دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1400 - 00:10
یادداشت؛

چرا استقلال فقط یک ملی‌پوش دارد؟/تیم بزرگ بازیکن بزرگ می‌خواهد

تیم ملی در حالی خود را آماده بازی‌های سرنوشت ساز می‌کند که در این تیم،استقلال به حق فقط یک سهمیه دارد.
کد خبر : 584343
استقلال

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری آنا حامد فرضعلی بیک؛ انتشارهرباره لیست تیم ملی فوتبال، تبعات و حواشی مختلفی را به دنبال دارد و همواره در ارتباط با دعوت یا عدم دعوت چند بازیکن، انتقادات یا سوالاتی متوجه آن می گردد. این بار اما لیست اسکوچیچ در نگاه کلی ایراد و نقص چندانی ندارد و به دور و بر که نگاه می اندازیم، آنچنان بازیکن شایسته ای که پشت درهای تیم ملی مانده باشد را نمی بینیم. البته این به معنای بی نقص بودن لیست مذکور نیست و می توان بابت دعوت از امثال شجاع خلیل زاده نقد نوشت. 


در این چند خط اما قصد زیر ذره بین بردن اسامی دعوت شدگان به تیم ملی اعزامی به منامه را نداریم و با گذر از کلیت آن، می خواهیم به موضوع دیگری بپردازیم. استقلال، تیمی که سرمربی‌اش از بد بسته شدن آن طی سالهای اخیر گلایه دارد، غیر از یکی دو نفر، بازیکنی در حد تیم ملی ندارد و لیست اسکوچیچ نشان می دهد فرهاد پُر بیراه نمی گوید.
متعصبترین هوادار استقلال هم قبول دارد این تیم جز قائدی و مظاهری (که در این مقطع مصدومیت کار دستش داد) بازیکنی در حد تیم ملی ندارد. به دور از کل کل‌ها و تعصبات باشگاهی، آنها می دانند استقلال فعلی از بابت برخورداری از "ستاره" در فقر به سر می برد و این برای تیمی که سالهاست دستش از جام کوتاه مانده، یک معضل بزرگ به حساب می‌آید.


استقلال را با پرسپولیس مقایسه کنید تا خیلی از حقایق آشکار شود. بسته شدن تیم توسط سرمربی و همچنین ثبات کادر فنی در سالهای اخیر باعث شده سرخ‌ها هم در بازار نقل و انتقالات حضور اصولی و چشمگیری داشته باشند، هم بستر برای رشد بازیکنان جدید و تبدیل شدن آنها به ستاره فراهم گردد.


احمد نوراللهی که امروز ستاره پرسپولیس است، روز اول به عنوان یک بازیکن جوان و بی نام و نشان وارد این تیم شد اما طی همان پروسه اصولی و مناسب که ناشی از ثبات نیمکت و نیز باکیفیت بودن نفراتی چون برانکو و یحیی بود، به یکی از بهترین‌ها بدل شد. از آن سو امیری‌ها به عنوان شاه ماهی بازار نقل و انتقالات به پرسپولیس پیوستند و به سیر صعودی خود در این تیم ادامه دادند.


برآیند این دو نوع جذب،سرخ‌ها را صاحب یک تیم به معنای واقعی کامل کرده که در همه عرصه‌ها موفق‌اند. البته باز در این مطلب کاری به عامل آن ثبات در پرسپولیس و این بی ثباتی در استقلال نداریم که خود هزاران کلمه و جمله را طلب می کند...


فرهاد مجیدی چندی قبل اعلام کرد خودش به شخصه امور نقل و انتقالات استقلال برای فصل بعد را دست گرفته و مذاکره با چند مهره مدنظرش را آغاز کرده است. او که به این نتیجه رسیده اظهارنظر ابتدای حضورش در استقلال مبنی بر اینکه "تیم فعلی، یکی از بهترین تیم های این باشگاه در سالهای اخیر است" احساسی و اشتباه بوده و حتی در جده نیز پس از شروع امیدوارکننده، نباید صحبت از قهرمانی در آسیا می کرده، بیش از پیش به این مهم واقف گشته که این استقلال بازیکن بزرگ می خواهد و دیگر نمی توان کج دار و مریز پیش رفت...


استقلالِ مجیدی تا اینجای کار نیز با توجه به داشته‌هایش خوب کار کرده و عیار واقعی فرهاد را باید در فصل آینده (البته اگر اوضاع باب میل او پیش رود) سنجید. هرچه هست، این استقلال برای خروج از وضعیت نامطلوب چند سال اخیرش، نیاز به تحول دارد و قسمتی از این تحول در سایه جذب بازیکنان باکیفیت محقق می شود. ارزش پیراهن آبی در دهه نود رفته رفته پایین آمد و تحت عوامل مختلف، بر تن نفراتی رفت که نباید می رفت. فرهاد باید به وعده ای که در این زمینه داده، جامه عمل بپوشاند وگرنه از استقلال در فصل بعد و بعدتر از آن نیز چیزی در نمی‌آید...


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته