دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 دی 1394 - 09:51

حقیقت‌پور: نتیجه بررسی هیئت رئیسه درباره عدم تصویب لایحه مناطق آزاد بیان شود/ ابوترابی‌فرد: تصمیم رئیس وقت جلسه درست بوده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه علنی امروز ـ دوشنبه ـ مجلس در تذکر شفاهی اظهار کرد: دو هفته گذشته لایحه مناطق آزاد اردبیل و مهران در دستور کار مجلس قرار گرفت و علی‌رغم صراحت ماده 171 قانون برنامه پنجم توسعه، این لایحه با دو سوم آرا، رأی لازم را کسب نکرد.
کد خبر : 58434

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، منصور حقیقت‌پور با اعلام این مطلب، افزود: ما معتقدیم این لایحه با نصف به‌علاوه یک رأی از مجلس عبور کرده است ولی تشخیص ریاست جلسه این بود که این لایحه نیاز به دوسوم آرا دارد.


نماینده مردم اردبیل تصریح کرد: دوستان و نمایندگان از حوزه‌های مختلف در جلسات بعدی مجلس موضوع عدم تصویب این لایحه را به سمع و نظر مجلس رساندند و اکنون مردم اردبیل و مهران منتظر تصمیم هیئت رئیسه مجلس هستند.


حقیقت‌پور خطاب به ابوترابی‌فرد که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: در جلسات گذشته قول بررسی این لایحه را در هیئت رئیسه به ما داده‌اید و اکنون ما منتظریم که نتیجه این بررسی از سوی شما اعلام شود.


حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس که در غیاب علی لاریجانی ریاست جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر حقیقت‌پور اظهار کرد: مسائل پیش آمده در هیئت رئیسه بررسی شد و هیئت رئیسه به این جمع‌بندی رسید که تصمیم آقای باهنر در چارچوب آیین‌نامه داخلی مجلس و همچنین قانون برنامه پنجم توسعه بوده است.


وی افزود: با توجه به رویکرد دولت در ارتباط با ایجاد مناطق آزاد، لایحه جدیدی برای منطقه آزاد سیستان ارائه شده است که همین امروز صبح بنده آن را به کمیسیون اقتصادی ارجاع دادم، نمایندگان می‌توانند نظر خود را در مورد این لایحه در کمیسیون اقتصادی مطرح کنند.


نایب رئیس مجلس تصریح کرد: البته در موضوع قبلی مناطقی علاوه بر مناطق آزادی که دولت مدنظر داشت از طریق نمایندگان اضافه شده بود نمایندگان می توانند با جمع آوری 50 امضا ایجاد مناطق آزاد مورد نظر خود را به صورت طرح ارائه دهند و این طرح به کمیسیون اقتصادی ارجاع شود و پس از تصویب کمیسیون دوباره در جلسه علنی مجلس مطرح شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب