دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1400 - 16:43

امارات برای کمک به غزه شرط گذاشت

دولت امارات اعلام کرد به شرطی در بازسازی غزه مشارکت می‌کند که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در سازو کارها حضور نداشته باشد.
کد خبر : 584282
امارات

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از معا، مقام‌های امارات در پاسخ به درخواست مقام‌های آمریکا برای پیوستن به کمپین بازسازی غزه شرط کرده‌اند جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نباید در هیچ‌یک از مراحل انتقال پول و بازسازی حضور داشته باشد.


اماراتی‌ها گفته‌اند فقط مصر باید تلاش‌ها و سازوکار بازسازی غزه را به پیش ببرد. آمریکا توضیح داد حماس به‌هیچ‌وجه در این سازوکار مشارکت نخواهد کرد.


آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه برای بررسی راه‌های آتش‌بس پایدار در غزه و بازسازی این منطقه وارد غرب آسیا شد و در ابتدا به تل‌آویو رفت. او دیروز نیز در اردن و مصر به سر برد و تلاش دارد سازوکاری برای بازسازی غزه تشکیل دهد.


بهانه کشورهایی همچون امارات برای کمک نکردن به بازسازی غزه، در حالی است که یحیی السنوار،  رئیس حماس در غزه روز گذشته در سخنانی گفت که این جنبش هیچ نیازی به پول‌هایی که برای بازسازی غزه ارسال می‌شوند، ندارد.


بهانه‌تراشی ابوظبی در حالی است که محمد بن عبدالرحمان آل ثانی،  وزیر امور خارجه قطر دیروز در پیامی توییتری اعلام کرد، دوحه قصد دارد برای حمایت از بازسازی غزه ۵۰۰ میلیون دلار به این منطقه تحت محاصره کمک مالی کند.


انتهای پیام/۴۰۳۳/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته