دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1400 - 12:01
تحلیلگر سوری تبیین کرد؛

پیامدهای سیاسی و راهبردی انتخابات ریاست جمهوری سوریه

برگزاری جشن بزرگ ملی در حمایت از انتخاباتیک تحلیلگر سوری در گزارشی نوشت: مردم برای اینکه در انتخابات حضور یابند از کسی دستور نگرفتند؛ بلکه با درکی والا از اینکه پشت کردن به نظام می‌تواند دشمنان را بر آن‌ها مسلط کند، با عشق و علاقه در انتخابات حضور یافتند.
کد خبر : 584266
انتخابات سوریه

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، رانا العفیف در گزارشی که روزنامه فرامنطقه‌ای رأی‌الیوم منتشر کرد، نوشت: مقاومت فلسطین پیروز شد و اکنون سوریه در حال برگزاری انتخابات است. در منطقه تحولات به‌سرعت روی می‌دهد و حوادث سیاسی در حال تغییر در پهنه منطقه خاورمیانه است. دمشق اکنون میوه صبر راهبردی خود را که در اولویت سیاست‌های هوشمندانه‌اش قرار داشت، می‌چیند و درحالی‌که در زیر فشار تحریم و محاصره غرب قرار دارد، شمارش معکوس اعلام پیروزی بزرگی در سراسر سوریه را آغاز کرده است.  


طبق این گزارش، اقتدار سوریه از سویی به مقاومت فلسطین در پیروزی در مصاف با صهیونیست‌ها کمک زیادی کرد و از سوی دیگر توانست پس از چندین سال تخریب و انحراف افکار عمومی رسانه‌های صهیونیستی و شبکه‌های مخرب غربی که سوریه را رژیمی وحشی و وضعیت را اسفناک توصیف می‌کردند، زمام افکار عمومی را در دست بگیرد و موفقیت‌های خود را به جهانیان نشان دهد.  


پیامدهای سیاسی و راهبردی انتخابات ریاست جمهوری سوریه
شور و شوق مردم سوریه از مشارکت در انتخابات


این تحلیلگر سوری می‌نویسد: رسانه‌های غربی واقعیت سوریه را معکوس نشان می‌دهند و تلاش می‌کنند انتخابات را نامشروع جلوه دهند، ولی برخلاف تلاش‌های غرب، مردم پرشور و حرارت در انتخابات حضور یافتند و به‌صورت خودجوش جریان عظیم انسانی در حمایت از دولت و نظام سوریه به راه افتاد.  


عفیف در گزارش خود آورده است: مردم برای اینکه در انتخابات حضور یابند از کسی دستور نگرفتند و جایی به آن‌ها خط نداد؛ بلکه با درک و فهمی والا از اینکه هرگونه پشت کردن به نظام سوریه می‌تواند دشمنان را بر آن‌ها مسلط کند، با عشق و علاقه در انتخابات حضور یافتند و به نامزد مورد نظر خود رأی دادند. شعار اصلی آن‌ها یک رهبر و یک ارتش بود و وفاداری خود را به بشار اسد به‌عنوان رهبری مقتدر نشان دادند.  



مردم معتقدند بشار اسد توانست جایگاه سوریه را در جهان عرب ارتقا دهد و باعث ثبات و آرامش کشور شود.  



رانا العفیف می‌نویسد: بشار اسد مرد صلح است و جنگ سوریه را با رهبری شجاعانه خود به پیروزی رساند و نقش بی‌بدیلی در شکست تروریسم داشت. در ادامه، این موشک ارتش سوریه بود که کار اسرائیل را سخت و عرصه را بر آن‌ها در نبرد با فلسطینیان تنگ‌تر کرد. نخستین موشکی که از خاک فلسطین به سمت دیمونا شلیک شد، برخلاف تصور اسرائیلی‌ها بود و گمان نمی‌کردند در جنگ همه‌جانبه در برابر مقاومت قرار بگیرند و لبنان سوریه در اتحادی بی‌نظیر با فلسطینیان، مواضع اسرائیل را هدف قرار دهند.  


وی افزود: مقاومت با گشایش درهایی که تاکنون لزومی به گشودن آن‌ها نبود، حساب‌ها و معادلات آمریکا و اسرائیل را برهم زد و باعث نگرانی واشنگتن شد. آمریکایی‌ها خطر نابودی را بیخ گوش شریک خود در منطقه حس کردند و به تکاپو افتادند. سؤالی که مطرح می‌شود، این است آیا آمریکا رژیم اسرائیل را پس از شکست نظامی در منطقه کنار می‌گذارد؟  


پیامدهای سیاسی و راهبردی انتخابات ریاست جمهوری سوریه
کابینه امنیتی نتانیاهو، نگران از حملات مقاومت


عفیف در بخش پایانی گزارش خود نوشت: امروز اسرائیل و مزدورانش که سعی کرده‌اند سوریه را به معضل واقعی منطقه تبدیل کنند، پس از شکست نتانیاهو در نبرد «شمشیر قدس»، به مخاطره سیاسی منطقه تبدیل شده‌اند. آن‌ها خطری برای وحدت عرب‌ها و تهدیدی برای سوریه هستند که نباید غافل شد.


وی افزود: امروز جشن بزرگ ملی در حمایت از انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و ملت سوریه روزهای خوشی را تجربه می‌کنند. این حق انتخاب پیام‌های مختلفی دارد، ازجمله اینکه سوریه به قطب‌نمای جهان عرب تبدیل شده است و فارغ از مفاهیم سیاسی، عزم ملت سوریه در حضور فعالانه و حرکتی ملی، نمایانگر اعتماد زیادشان به جغرافیایی است که در آن سکونت دارند.


انتهای پیام/۴۰۳۳/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته