دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1400 - 09:12

ادعای نخ‌نمای آمریکا درباره توانایی ایران برای دستیابی به مواد ساخت سلاح اتمی

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد، اکنون ایران می‌تواند در زمان بسیار کوتاه‌تری نسبت به گذشته به مواد کافی برای ساخت سلاح اتمی دست یابد.
کد خبر : 584242
آنتونی بلینکن

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، آنتونی بلینکن در مصاحبه با شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی بار دیگر ادعای تمایل جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را برای بازگشت به برجام در صورت متعهد شدن تهران به الزامات توافق هسته‌ای تکرار کرد.


وی با بیان روند مذاکرات احیای برجام در وین، مدعی شد: به نظرم واضح گفته‌ایم که هر طرف برای بازگشت به تعهدات هسته‌ای چه کارهایی باید انجام دهد، اما اینکه ایران واقعا آماده انجام دادن کارهای لازم برای بازگشت به پایبندی است،  بی‌پاسخی مانده.


وزیر امور خارجه آمریکا با پذیرش اختلاف نظر واشنگتن با تل‌آویو درباره نحوه جلوگیری از دستیابی ایران به توانمندی‌های هسته‌ای، عنوان کرد: ما در این هدف و تعهد خود بر آن، اشتراک داریم. البته بر کسی مخفی نیست که در مدت گذشته ما اختلاف نظرهایی درباره بهترین راه برای دستیابی به آن مقصود داشتیم تا مطمئن شویم ایران به سلاح (اتمی) دست نمی یابد.


بلینکن با تأکید بر اینکه برجام دقیقاً آن چیزی را که باید انجام می‌داد محقق کرده بود، مدعی شد: پیش از خروج دونالد ترامپ از توفق هسته‌ای، ایران برای تولید مواد کافی برای ساخت سلاح اتمی به حداقل یک سال زمان نیاز داشت. اما اکنون ایران می‌تواند در زمان بسیار کوتاه‌تری به آن مواد برسد.


بلینکن با بیان اینکه در صورت احیای برجام، دولت بایدن به‌دنبال تقویت و طولانی‌تر کردن آن است، ادعا کرد: تا فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران در منطقه، اشاعه تسلیحات، حمایت از گروه‌های تروریستی و ... را شامل شود. این می‌تواند شامل تمدید بندهای غروب نیز باشد.


انتهای پیام/۴۰۳۳/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته