افزایش اعتبار دانشگاه آزاد اسلامی با عملکرد مثبت روابط عمومیها
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اصفهان، محمدجواد فرهنگ در شورای روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: بررسی و نحوه هدایت افکار عمومی و اقناعسازی افراد نقش بسیار مهمی در حوزه رسانه دارد و روابط عمومی واحدها باید با دقت در این حوزه فعالیت کنند تا سرمایه اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی حفظ شود.
وی افزود: ناکارآمدی در امر اطلاعرسانی موجب کاهش سرمایههای اجتماعی میشود، از این رو باید انتشار اخبار و اطلاعرسانیها با مهندسی دقیق انجام شود تا بهترین تأثیر را بر افکار عمومی داشته باشد؛ زیرا انتشار و یا عدم انتشار یک خبر، مهمتر از اصل خبر است.
مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به مصادیق عینی انتشار اخبار توسط مراجع غیررسمی و آسیبهای اینگونه اخبار بیان کرد: روابط عمومی تنها بیانکننده مواضع رسمی دانشگاه است؛ اما سکوت خبری پس از اعلام اخبار رسمی، موجب موجسواری بدخواهان میشود؛ بنابراین باید اقدامات شفاف و رفتار مناسب با فعل انجام شود.
فرهنگ عنوان کرد: متولیان روابط عمومی باید به تکنیکهای عملیات روانی در حوزه رسانه توجه جدی داشته باشند، بر این اساس تسلط کامل به سواد رسانهای و شناخت این تکنیکها از اولویتهای آموزشی این حوزه است.
وی با اشاره به برخی از مصادیق تکنیکهای عملیات روانی مانند شایعه، مبالغه، سانسور، برچسبزدن، تکرار و تظاهر به بیطرفی در تولید خبر را مهمترین و پرکاربردترین تکنیکهای عملیات روانی دانست که از قدرت تأثیرگذاری بالایی برای گمراهکردن افکار عمومی برخوردار است.
مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تأکید کرد: توسل به ترس، اهریمنسازی، پارهحقیقتگویی، خودداری از پیگیری، ساختن یک یا چند دشمن فرضی و ادعا به جای واقعیت از دیگر تکنیکهای عملیات روانی است که باید به آن حساس بوده و برای امر اقناعسازی و حفظ سرمایههای اجتماعی با این تکنیکها آشنا باشیم و مانع اثرگذاری آنها روی مخاطبان خود شویم.
انتهای پیام/۴۱۰۳/۴۰۶۲/پ
انتهای پیام/