دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1400 - 13:11
آنا گزارش می‌دهد؛

لیگ ملت‌ها؛ نخستین محک جدی برای آلکنو و ملی‌پوشان والیبال+برنامه مسابقات

تیم ملی والیبال کشورمان همراه با سرمربی روس خود در سومین دوره مسابقات لیگ ملت‌های والیبال در آستانه المپیک توکیو محک جدی خواهد دید.
کد خبر : 584049
والیبال

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال از هفتم خردادماه به میزبانی ریمینی در ایتالیا آغاز  خواهد شد و تیم ملی والیبال در سومین دوره این رقابت‌ها همراه با ولادیمیر الکنو، مربی نامدار روس محک جدی پیش از رقابت‌های المپیک توکیو خواهد دید. کاروان ۲۵ نفره والیبال ایران روز گذشته به ایتالیا رسید و پس از منفی شدن تست همه بازیکنان به همراه سرمربی تیم ملی در سواحل ریمینی تمرینات کششی و پیاده‌روی داشتند. میزبانی این رقابت‌ها چندان مورد تأیید تیم‌ها نیست و همین موضوع باعث اعتراض تیم‌ها و از جمله تیم ملی والیبال کشورمان شده است.


نتایج گذشته بلندقامتان ایران در لیگ جهانی


فرمت مسابقات لیگ جهانی در سال ۲۰۱۸ پس از بیست و هشت‌سال به لیگ ملت‌های والیبال تغییر شکل داد. این تصمیم همزمان با جشن هفتادمین سالروز تأسیس فدراسیون جهانی گرفته شد تا تیم‌های برتر دنیای والیبال هر ساله با فرمت جدید در این مسابقات حاضر شوند.  ملی‌پوشان والیبال ایران در پنج دوره در رقابت‌های لیگ جهانی شرکت کردند.  با خولیو ولاسکو در سال ۲۰۱۳ نخستین حضور در این رقابت‌ها را تجربه کردند که در جایگاه نهم قرار گرفتند، اسلوبودان کواچ در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ هدایت تیم ملی را در لیگ جهانی برعهده داشت که که در سال ۲۰۱۴  تیم ملی دومین حضور را تجربه می‌کرد و در جایگاه چهارم ایستاد، در سال ۲۰۱۵ هم ضمن تثبیت جایگاه خود در جمع هشت تیم برتر، در رده هفتم ایستاد و عملکرد خوبی به نمایش گذاشت. رائول لوزانو در سال ۲۰۱۶ هدایت تیم ملی در لیگ جهانی را برعهده داشت که تیم در آن زمان در جایگاه هشتم قرار گرفت. در سال ۲۰۱۷ اولین تجربه ایگور کولاکوویچ با تیم ملی در لیگ جهانی بود که در آن زمان تیم در جایگاه یازدهم ایستاد. در سال ۲۰۱۸ همچنان تیم ملی برعهده ایگور کولاکوویچ بود که در آن رقابت‌ها تیم در جایگاه دهم قرار گرفت. در سال بعد آن یعنی ۲۰۱۹ در حالی که اکثر تیم‌ها با نفرات اصلی خود شرکت نکرده بودند، تیم ملی با بازیکنان اصلی در این رقابت‌ها شرکت کرد تا بتواند صاحب سکو شود، اما این اتفاق نیفتاد و شاگردان ایگور کولاکوویچ در آن زمان به جایگاهی بهتر از پنجمی نرسیدند.


والیبالیست‌ها در حباب لیگ ملت‌ها


در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا این رقابت‌ها به تعویق افتاد و حالا قرار است در سال ۲۰۲۱ این مسابقات به شیوه متمرکز در ریمینی - ایتالیا برگزار شود. با توجه به شیوع ویروس کرونا و  برای حفظ سلامتی تیم‌ها و برگزارکنندگان مسابقات، لیگ ملت‌های والیبال در قرنطینه کامل برگزار می‌شود که در ادبیات والیبال از این شکل برگزاری در قرنطینه با عنوان «حباب» یاد می‌شود. امسال به جز تیم ایتالیا، سایر کشورهای قدرتمند با ترکیب اصلی خود در رقابت‌ها شرکت می‌کنند؛ چرا که بازی‌های المپیک توکیو در پیش است و با توجه به اینکه در این مدت مسابقه‌ای برگزار نشده است، رقابت‌های لیگ ملت‌ها می‌تواند فرصت خوبی برای تیم‌های شرکت‌کننده جهت آمادگی در میدان المپیک باشد. تیم ملی ایران هم با هدف آماده‌سازی و استفاده از جوانان برای رسیدن به ترکیب اصلی در المپیک در این رقابت‌ها حاضر خواهد شد.


آلکنو به دنبال محک زدن سروقامتان جوان ایران


ولادیمیر الکنو، که به‌تازگی هدایت تیم ملی کشورمان را برای حضور در این رقابت‌ها و میدان المپیک برعهده گرفته است، از ۲۹ فروردین‌ماه برای اولین بار در اردوی تیم ملی حاضر شد. البته ملی‌پوشان تمرینات را زیر نظر مربیان ایرانی از ۱۱ فروردین‌ماه آغاز کرده بودند. آلکنو پس از یک ماه تمرین در نخستین مسابقه رسمی همراه تیم ملی ایران در سومین دوره رقابت‌های لیگ ملت‌ها شرکت خواهد کرد. آلکنو یکی از مربیان به‌نام و مطرح والیبال دنیاست، او مدال طلای المپیک را همراه با تیم روسیه کسب کرده و از این حیث جزء مربیان باتجربه به حساب می‌آید. سرمربی روس تیم ملی والیبال کشورمان قرار است در این مسابقات بازیکنان جوان را محک بزند تا به ترکیب اصلی در المپیک دست پیدا کند. ملی‌پوشان والیبال ایران در این دوره از مسابقات به ترتیب با تیم‌های ژاپن، روسیه، هلند، کانادا، ایتالیا، بلغارستان، آمریکا، صربستان، آلمان، استرالیا، برزیل، اسلوونی، فرانسه، لهستان و آرژانتین رقابت خواهد داشت. در این رقابت‌ها ۱۶ تیم به مصاف یکدیگر می‌روند که پس از پایان دور مقدماتی برخلاف ادوار گذاشته، تنها چهار تیم به مرحله بعد صعود می‌کنند.


برنامه مسابقات ایران در پیکارهای امسال لیگ ملت‌ها به میزبانی شهر ریمینی ایتالیا به شرح زیر است:


۷ خرداد – ساعت ۱۵.۳۰
ایران – ژاپن


۸ خرداد – ساعت ۱۴.۳۰
ایران – روسیه


۹ خرداد – ساعت ۱۴.۳۰
ایران – هلند


۱۳ خرداد – ساعت ۱۴.۳۰
ایران – کانادا


۱۴ خرداد – ساعت ۲۲
ایران – ایتالیا


۱۵ خرداد – ساعت ۲۲
ایران – بلغارستان


۱۹ خرداد – ساعت ۱۸.۳۰
ایران – آمریکا


۲۰ خرداد – ساعت ۱۲.۳۰
ایران – صربستان


۲۱ خرداد – ساعت ۱۲.۳۰
ایران – آلمان


۲۵ خرداد – ساعت ۱۴.۳۰
ایران – استرالیا


۲۶ خرداد – ساعت ۲۳.۳۰
ایران – برزیل


۲۷ خرداد – ساعت ۱۸.۳۰
ایران – اسلوونی


۳۱ خرداد – ساعت ۱۵.۳۰
ایران – فرانسه


اول تیر – ساعت ۱۷.۳۰
ایران – لهستان


۲ تیر – ساعت ۱۸.۳۰
ایران – آرژانتین


انتهای پیام/۴۰۵۷/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته