دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1400 - 00:15
خیرخواه در گفت‌وگو با آنا:

غیبت ژیمناستیک ایران در المپیک ظلم است/ استحقاق شکست طلسم کسب سهمیه را داریم

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک گفت: با توجه به عملکردی که در سال‌های اخیر داشتیم حیف است که در المپیک توکیو نماینده‌ای از ایران دیده نشود.
کد خبر : 584040
محمدرضا خیرخواه سعیدرضا کیخا

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، لغو متوالی رقابت‌های انتخابی ژیمناستیک انتخابی المپیک توکیو باعث شده تا امیدها برای شکستن طلسم سهمیه المپیک در این ورزش پایه باقی بماند و تردیدهای زیادی درباره حضور سعیدرضا کیخا و نماینده دیگری از ژیمناستیک ایران در المپیک توکیو وجود دارد.


محمدرضا خیرخواه درباره شرایط ژیمناستیک ایران برای حضور در المپیک به خبرنگار ورزش آنا عنوان کرد: سه مسابقه مهم انتخابی لغو شد که از همه آنها مهم‌تر مسابقات ژاپن بود. مهم‌ترین مسابقه‌ای که اهمیت زیادی دارد مسابقات جام جهانی قطر است که اگر کرونا اجازه برگزاری دهد سعیدرضا کیخا بخت زیادی برای کسب سهمیه المپیک خواهد داشت و اگر او صاحب مدال طلا شود قطعاً مسافر توکیو می‌شود.


وی ادامه داد: من به صورت آنلاین تمرینات کیخا را دنبال می‌کنم و معتقدم در حق او ظلم شد چون این ژیمناست عالی کشورمان می‌تواند در مسابقات المپیک حضور پیدا کند. 


سرمربی تیم ملی ژیمناستیک خاطرنشان کرد: ما ملی‌پوشانی چون محمدرضا خسرونژاد، محمدرضا حمیدی، مهدی احمدکُهنی و سید محمد شفیعی داریم که در ۶ وسیله شانس کسب سهمیه را دارند. این ژیمناست‌های آماده در صورتی که مسابقات انتخابی المپیک برگزار می‌شد می‌توانستند صاحب سهمیه شوند اما متأسفانه ویروس کرونا اجازه نداده تا بازی‌ها برگزار شود. در تک‌وسیله هم کیخا می‌تواند در خرک حلقه مسافر المپیک شود، ضمن اینکه من شانس احمد کُهنی و شفیعی را برای کسب سهمیه بسیار زیاد می‌بینم.


وی یادآور شد: متأسفانه ویروس کرونا تنها در مسابقات ژیمناستیک است که تأثیرات خود را به شدت نشان داده و در دیگر رشته‌های ورزشی مسابقات انتخابی در حال برگزاری است. اگر مسابقه‌ای برگزار نشود، باید منتظر رنکینگ فدراسیون جهانی ژیمناستیک بمانیم ولی فراموش نکنیم در مسابقات جام جهانی آذربایجان که اسفند ۹۸ برگزار شد، مسابقات مرحله مقدماتی برگزار شد که کیخا برنامه سبکی را انجام داد و با این حال سوم شد. او آماده برگزاری مسابقه فینال بود تا بتواند با انجام برنامه سنگین در وسیله خرک حلقه صاحب سهمیه شود ولی متأسفانه مسابقات فینال لغو شد. 


خیرخواه خاطرنشان کرد: ژیمناستیک ایران در سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته و اصلاً درست نیست که به خاطر ویروس کرونا نتوانیم نماینده‌ای در توکیو داشته باشیم. ۹ مدالی که در سال‌های اخیر توسط ملی‌پوشان کشورمان به دست آمده نشان از پیشرفت ورزش ژیمناستیک دارد و امیدوارم رایزنی‌های مناسبی صورت بگیرد تا نام ایران در میان کشورهای حاضر در مسابقات ژیمناستیک المپیک توکیو دیده شوند. حیف است که با توانایی که داریم طلسم المپیک در این دوره شکسته نشود و نباید اسیر ظلم ویروس کرونا شویم.


انتهای پیام/۴۰۴۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب