دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) :

واکسن‌های ایرانی تا ۱۰۰ درصد مقاومت ایجاد می‌کنند

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: تا امروز واکسن‌های کشته ایرانی توانسته‌اند تاثیرگذاری خود را تا صددرصد بر نوع جهش‌یافته انگلیسی ویروس کووید-۱۹ حفظ کنند.
کد خبر : 584029
رونمایی از نخستین واکسن «کوو ایران برکت»

محمد مخبر، در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری آنا، در پاسخ به این پرسش که «با توجه به کاهش اثرگذاری واکسن‌های کووید-۱۹ در برابر موارد جهش‌یافته این بیماری، آیا واکسن‌هایی که تحت نظارت ستاد اجرایی فرمان امام تولید می‌شوند کارآیی خود را حفظ خواهند کرد؟» گفت: واکسن‌هایی که توسط ستاد اجرایی فرمان امام با روش کشته تولید می‌شود تا امروز کارآیی خود را حفظ کرده‌اند.


وی در ادامه بیان کرد: واکسن‌های کشته ایرانی تا امروز توانسته‌اند تاثیرگذاری خود را بر انواع جهش‌یافته انگلیسی ویروس کووید-۱۹ حفظ کنند و اثرگذاری این واکسن‌ها تا امروز بر سوش انگلیسی ویروس کرونا اثر ۱۰۰ درصدی داشته است.


رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: مسئله ما ویروس جهش‌یافته هندی کووید-۱۹ است که تا الآن در اختیار ما قرار نگرفته است تا بتوانیم بر مبنای آزمایش پاسخ قانع‌کننده‌ای بدهیم.


مخبر گفت: در حال حاضر منتظر دریافت نمونه‌های این واکسن هستیم تا بتوانیم آزمایش لازم را انجام دهیم.


وی بیان کرد: در رابطه با تأثیرگذاری واکسن بر هر کدام از سویه‌های کرونا مانند هندی، انگلیسی و نمونه‌هایی که ممکن است شایع شوند، آزمایش اختصاصی لازم است و باید هر کدام از آنها جداگانه نمونه‌گیری شوند و مورد مطالعه آزمایشگاهی قرار گیرد تا بتوانیم اظهارنظر موثقی داشته باشیم.


رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در پایان تاکید کرد: نباید نگران عدم اثرگذاری واکسن‌ها بر نمونه‌های جهش‌یافته باشیم زیرا حتی اگر واکسن بر نمونه‌های جهش‌یافته جدید هم اثر نداشته باشد این قابلیت را داریم که تغییراتی در طراحی واکسن ایجاد کنیم که اثرگذاری خود را حفظ کند یا اثرگذاری لازم را به دست بیاورد.


انتهای پیام/۴۱۶۱/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: مخبر واکسن کرونا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته