دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1400 - 10:53
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان:

ایستادگی و مقاومت موجب آزادی خرمشهر بود

ـ سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان در نشستی که به مناسبت گرامیداشت سوم و چهارم خرداد روز آزادسازی خرمشهر و مقاومت دزفول در جمع اساتید بسیجی برگزار شد، با بیان اینکه با مقاومت و ایستادگی توانستیم خرمشهر را نجات دهیم گفت: امروز نظام ما مقتدر و در اوج اقتدار است .
کد خبر : 583796
خوزستان - واحد اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اهواز، نشست تخصصی " گام دوم انقلاب و انتخابات ریاست جمهوری" که به مناسبت گرامیداشت سوم و چهارم خرداد روز آزادسازی خرمشهر و مقاومت دزفول با حضور اعضای شورای مرکزی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در سالن شهدای مدافع حرم واحد اهواز برگزار شد .


در این نشست که به صورت حضوری و وبینار مجازی برگزار شد:  سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان با تبریک سالروز آزاد سازی خرمشهر در 3 خرداد و همچنین روز مقاوت دزفول در 4 خرداد ماه  ، به تشریح جزییات و نحوه آزاد سازی خرمشهر پرداخت و گفت: دشمنان در طول جنگ تحمیلی یک نقشه کامل و جامع در زمینه تاکتیکی و راهبردی مهیا کرده بودند که این مسئله موجب ایجاد  نا امیدی در کشور شده بود.


وی هدف دشمن را زمین گیر کردن و  از بین بردن انقلاب اسلامی دانست و  اشغال خرمشهر در سالهای اول جنگ تحمیلی نیز توانست نا امیدی را در کشور بیشتر کند.


 فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان تصریح کرد : آنچه که توانست مردم را در طول 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی نگه دارد، ایستادگی و مقاومت مردم بوده است  و با همین عامل نیز توانستیم خرمشهر را نجات دهیم .


شاهوار پور با بیان این مطلب که تفکر بنی صدر در ابتدای جنگ تحمیلی بر این مسئله تاکید می کرد که ایران نمی تواند مقابل صدام تا دندان مجهز به سلاح پیروز شود گفت:  امام راحل در همان دوران (ره) فرمود:" مشکل جنگ را مردم حل خواهند کرد" و به عینه دیده شد که نتیجه جنگ، پیروزی مردم کشور مان بود.


وی حضور مردم در صحنه های مختلف کشور در طول 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی را از عوامل استحکام و پیروزی این ملت در عرصه های مختلف دانست و گفت:  امروز نظام جهموری اسلامی ایران مقتدر و در اوج اقتدار قرار دارد و توانسته است اقدامات موفقیت آمیزی را  در میدان علیه دشمن انجام دهد.



فرمانده سپاه خوزستان افزود: در ماههای نه چندان دور دولتهای منطقه به دنبال سازش و هم پیمانی با اسرائیل بودند، غافل از اینکه در این اواخر سه یا چهار هزار موشک به سوی  اسرائیل شلیک شد  .


شاهوارپور با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران بر  سه پایه ایدئولوژیک، حاکمیتی و کارگزاران استوار است تصریح کرد:  نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از قویترین ایدئولوژیهای برخواسته از تفکر اسلامی است و هیچ گونه تحجر و تنگ نظری در آن جایی ندارد و مردم نقش اصلی را در سرنوشت کشور ایفا می کنند .


وی  در زمینه نوع ساختار حاکمیتی در کشور نیز گفت: ساختار حکومتی و اداری در  کشور بر گرفته از الگوهایست که در دنیا امتحان خود را پس داده اند که یک ساختار کم عیب است.


فرمانده سپاه خوزستان در ادامه سخنان خود، کارگزاران و مجریان را یکی از استراتژیک ترین پایه های نظام اسلامی خواند و تصریح کرد : کارگزاران  با برنامه های مناسب، می تواند نقش اصلی را در تحقق اهداف نظام و حل مشکلات ایفا کند .


فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان خوزستان  با اشاره به این مطلب که انتخابات یکی از عرصه های مهم مردم برای تعیین سرنوشت خود است گفت: مردم کشورمان شایستگی تعیین  یک دولت کارآمد را دارند تا با میدیریت جدید خود  ناکارآمدیها را از بین ببرد .


شاهوار پور انتخابات را  یک فرصت و یک ذخیره برای کشور خواند و گفت: انتخابات علاوه بر وارد شدن یک انرژی تازه به  وارد دستگاه اجرایی ، یک هیبت برای کشور و مایوس کننده دشمنان محسوب می شود.


سید علی مرعشی رئیس سازمان بسیج اساتید استان خوزستان نیز در این نشست در سخنان ویدئو کنفرانسی خود ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان، به  ارائه گزارشی در خصوص  راه اندازی کمیته های تخصصی  انتخابات پیش رو با هدف افزایش مشارکت حداکثری مورد تاکید مقام معظم رهبری خبر داد. 


حجت الاسلام و المسلمین دکتر فرج الله براتی رییس دانشگاه آزاد اسلامی  خوزستان نیز در این نشست با بیان این مطلب که  سوم خرداد در تاریخ انقلاب اسلامی روز بزرگی است گفت: در این روز  بسیجیان جان بر کف دست به دست هم دادند و خرمشهر عزیز را آزاد کردند و این جانفشانی خود را تا ابد جاودانه کردند.


 وی مسئولیت پذیری در شرایط دشوار و بحرانی را یکی از مهمترین درسهای سوم خردادماه 1361 خواند و گفت: خلق حماسی و حداکثری در انتخابات پیش رو براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری  یکی از مجاهدتهای بزرگ خواهد بود.


حامد نظری مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی  واحد اهواز که میزبانی این نشست را برعهده داشت نیز به ارائه گزارشی از برنامه های این کانون در یک سال اخیر پرداخت.



انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب