عملکرد روابط عمومیها احیاگر دانشگاههاست
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اصفهان، پیام نجفی در جمع مدیران و کارشناسان روابط عمومی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: سهم قابل توجهی از بار دانشگاهها بر دوش حوزه اطلاعرسانی و روابط عمومی واحدهاست که میتوان این سهم وظایف را در بخشها و شاخههایی مانند جذب دانشجو، برندسازی دانشگاه، معرفی تولیدات، محصولات و شناساندن ظرفیتها و توان بالقوه واحدهای دانشگاهی به عموم نام برد.
وی افزود: آنچه بهعینه قابل مشاهده است، توجه به این نکته بوده که معمولاً و اساساً دفاتر روابط عمومی و اطلاعرسانی هر واحد دانشگاهی که بهصورت پویا، قوی و مستمر در ارتباط با افکار عمومی و رسانهها عمل کرد، میتواند احیاگر دانشگاه، پیشخوان و ارائهدهنده میزان تواناییهای دانشگاه متبوع خود باشد و بالعکس دفاتری که در بازتاب فعالیتهای دانشگاه منفعل و ضعیف عمل کنند با استقبال نکردن متقاضی در درازمدت روبهرو خواهند شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) عنوان کرد: نکته قابل توجه و مهم در امر اطلاعرسانی این است که نتایج حاصله از دستاورد علمی به درجه اعتبار و میزان علم آن دستاورد بستگی کمتری دارد تا به نوع ارائه و چگونگی جلوه و نمایه ساختمان آن دستاورد در انظار و افکار عمومی و بازتاب آن در رسانههای ملی و محلی.
نجفی اضافه کرد: گاهی یک دستاورد یا درجه اعتبار علمی متوسط یا ضعیف با ارائه و معرفی قدرتمند و مستمر با اقبال غیرقابل منتظره و غافلگیرکنندهای روبهرو میشود و گاهی یک دستاورد مفید و معتبر با ارائه و معرفی ضعیف نتوانسته در برآورده کردن انتظارات و نیازها موفق عمل کند.
وی درباره فرصت و جایگاه قدرتمند روابط عمومیها در معرفی، تقویت و گسترش طرح پویش بهعنوان ناجی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: رمز موفقیت دانشگاهها در جذب و پذیرش دانشجوست و معیار دانشجو برای انتخاب دانشگاه، مقوله تأمین و تضمین شغل دلخواه است و بر همین اساس وظیفه خطیر شناساندن دانشگاه، میزان تواناییها، ظرفیتها و معرفی دقیق و صحیح طرح پویش(اشتغال همزمان با تحصیل دانشجو) و محسنات این طرح بر عهده دفاتر روابط عمومی و اطلاعرسانی واحدهای دانشگاهی است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان مطرح کرد: موضوع مهم دیگری که لازم است مورد توجه روابطعمومیها قرار گیرد، میزان و نوع ارتباط با رسانههای محلی بوده؛ چراکه نوع ارتباط با این رسانهها میتواند در ساختن و شکل گرفتن ذهنیتهای صحیح یا غلط عموم از دانشگاه کمک قابل توجهی داشته باشد و در نتیجه درباره استقبال یا طرد واحد دانشگاهی از سوی متقاضیان نقش مؤثری خواهد داشت.
انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/
انتهای پیام/