دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 دی 1394 - 16:01

حجاب و پوشش، موضوع تریبون آزاد دانشجویی در دانشگاه آزاد ایلام

برنامه تریبون «منطقه آزاد» با موضوع حجاب اسلامی و پوشش برتر از نگاه دانشجویان و با دیدگاه نقادانه نسبت به پوشش خود و دیگران در محوطه باز دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام برگزار شد.
کد خبر : 58350

به گزارش خبرنگار آنا، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با تأکید بر اینکه مقوله حجاب و عفاف از ضرورت‌های دین اسلام است، گفت: زنانی که در زندگی خود حجاب و عفاف را به خوبی رعایت می‌کنند زندگی موفق‌تری را نیز تجربه خواهند کرد.


نصرت‌الله حیدری گفت: در هفت آیه از قرآن در ارتباط با حجاب و عفاف زنان و مردان تأکید شده و رعایت عفاف و حجاب از موضوعات مهم در دین مبین اسلام است.


وی گفت: حجاب سبب آرامش معنوی در جامعه می‌شود و خواهران مؤمن و محجبه می‌توانند در عین اینکه حجاب خود را رعایت می کنند به خیلی از مسائل و موفقیت‌ها دست پیدا کنند.



در ادامه این مراسم مسئول کانون حجاب و عفاف دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: تریبون "منطقه آزاد" با موضوع حجاب اسلامی و پوشش برتر از نگاه دانشجویان و با دیدگاه نقادانه نسبت به پوشش خود و دیگران برگزار شد.


شریفی هدف از تشکیل این تریبون را پرداختن به مسأله حجاب و پوشش در بین دانشجویان عنوان کرد و گفت: در این تریبون دانشجویان با انتقاد از پوشش همدیگر به بیان دلایل انتخاب این نوع پوشش پرداختند و به نحوی بر پوشش های مرسوم دختران در دانشگاه ها و آرایش های خارج از عرف آنان ایراد گرفتند.


وی اضافه کرد: حجاب یک امر الهی است و به عنوان یکی از احکام ضروری دین اسلام واجب است که از این میراث معنوی دینی حفاظت و نگهداری شده و دانشجویان دختر و پسر خوب است که حجاب کامل را سرلوحه انتخاب نوع پوشش خود قرار دهند.


شریفی اظهار کرد: حجاب علاوه بر آثار شخصی و شخصیتی، دارای آثار اجتماعی است. جامعه‌ای که در آن بانوان با حفظ حدود و حقوق دیگران ظاهر می‌شوند به سوی سعادت و سلامت روانی پیش خواهد رفت.


وی تصریح کرد: دانشجویان در این تریبون آزاد، حفظ حجاب را هم برای دختران و هم پسران لازم دانسته و معتقد بودند که حجاب برای دختران مصونیت ایجاد می‌کند و مانع از ارتکاب گناه در پسران خواهد شد.



در ادامه تعدادی از دانشجویان پسر و دختر با بیان دیدگاه‌های خود در خصوص حجاب وعفاف راهکارهایی را ارائه دادند. همچنین تعدادی از دانشجویان از پوشش جوانان دختر و پسر در جامعه راضی نبودند و آن را مغایر با پوشش اصیل ایرانی و اسلامی دانستند.


برگزاری تریبون‌های آزاد در حوزه کارهای فرهنگی و به‌ویژه پوشش و حجاب در دانشگاه از ضروریات است و باید فضایی را برای دانشجویان ایجاد کرد تا در شرایط مساوی به بحث و مباحثه بپردازند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته