دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

محمود یاوری: حرف‌های مایلی‌کهن علیه کی‌روش زاییده یک زخم کهنه است/ سرمربی تیم ملی باید بر تیم‌ امید نظارت داشته باشد

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال‌گفت: مشکل مایلی کهن و کی‌روش به دیروز و امروز برنمی گردد و آنها از قبل با هم مشکل داشتند.
کد خبر : 58337

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، محمد مایلی کهن مدیر فنی تیم ملی امید در تازه‌ترین اظهارنظرش در مورد سرمربی تیم ملی، حضور او در قطر را برای تماشای بازی‌های تیم ملی امید بی فایده دانست. از نظر مدیر فنی تیم ملی امید، کی روش زمانی که می‌بایست به کمک تیم ملی می‌آمد از انجام آن سرباز زد و در حال حاضر هیچ کمکی از دست او برنمی‌آید.


محمود یاوری در گفت‌وگو با آنا، در خصوص صحبت‌های محمد مایلی‌کهن مبنی بر عدم همکاری کی‌روش با کادر فنی تیم ملی امید اظهار داشت: «صحبت‌های مایلی کهن در واقع نظرات شخصی‌اش است ولی در همه جای دنیا مرسوم است که سرمربی تیم ملی بر تیم‌های پایه نظارت داشته باشد. تیم‌های زیر مجموعه هم شامل تیم ملی امید، جوانان و نوجوانان است. حتی این مساله در باشگاه‌ها هم اجرا می‌شود و سرمربی بزرگسالان یک باشگاه بر تیم‌های پایه آن باشگاه نظارت دارد.»


وی ادامه داد: «من در جلسه کمیته فنی گفتم که برای مصالح فوتبال ایران باید یک وفاق بین مربیان تیم ملی امید و بزرگسالان ایجاد شود. مشکل مایلی کهن و کی‌روش، مساله امروز نیست و این دو نفر از قبل با همدیگر مشکل داشتند. اگر این دو نفر حاضر باشند، ما در کمیته فنی آماده هستیم تا یک جلسه برای رفع کدورت این دو عزیز برگزار کنیم تا آنها صحبت‌های خودشان را در آن جلسه مطرح کنند و مشکلات بین آنها حل شود.»


عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال در مورد وظیفه فدراسیون در قبال ایجاد پل ارتباطی میان کادر فنی تیم‌های ملی گفت: «حرف‌های مایلی کهن علیه کی‌روش زاییده یک زخم کهنه است. وظیفه فدراسیون بود تا زودتر این مسائل را حل می کرد. مدیران فدراسیون فوتبال موظف بودند تا راه‌های ارتباطی میان کادر فنی تیم‌های ملی را باز کنند تا سرمربیان تیم ملی بزرگسالان و امید بیشتر با یکدیگر ارتباط داشته باشند.»


یاوری درباره صحبت‌های مربیان تیم‌های لیگ‌برتر که در مورد شرایط بازیکنان ملی‌پوش امید خود اعتراض داشتند، افزود: «مربیان باشگاهی بازوان توانمند مربیان تیم ملی هستند. آنها باید در زمینه پرورش بازیکن نهایت همکاری را با کادر فنی تیم ملی داشته باشند اما متاسفانه بعضی از مربیان باشگاهی در مورد مصدوم شدن یا آماده نبودن بازیکنان امید خودشان اعتراض دارند. در حالی که مصدومیت برای هر بازیکنی پیش می‌آید و این یک امر طبیعی است. بهتر است برای پیشرفت تیم‌های ملی، سرمربیان تیم‌های باشگاهی کمک بیشتری انجام دهند.»


کارشناس فوتبال ایران در مورد تعامل کی روش با سرمربیان تیم‌های لیگ برتری خاطرنشان کرد: «در ابتدای ورود کی روش به ایران به خاطر اطلاعات غلطی که برخی افراد به او دادند، ذهنیتش نسبت به مربیان ایرانی تغییر کرد اما او بعد از جام جهانی تفکراتش را نسبت به مربیان داخلی تغییر داد و همیشه در تمریناتش پذیرای مربیان ایرانی بود. تیم ملی چکیده تیم‌های باشگاهی است و سرمربی تیم ملی هم باید از اول چنین نگاهی را نسبت به مربیان داخلی داشت.»


وی در پایان گفت: «در شرایط کنونی همه مسوولان و کارشناسان و مربیان فوتبال باید به فکر موفقیت تیم‌های ملی باشند. تیم ملی امید در مهمترین مقطع خودش یعنی مسابقات مقدماتی المپیک به سر می‌برد و تیم ملی بزرگسالان هم باید در مرحله بعد مقابل تیم‌های قدرتمند آسیا برای حضور در جام جهانی بازی کند. موفقیت این دو تیم مرهون تلاش و همکاری همه اعضای فوتبال ایران است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته