دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 دی 1394 - 14:08
در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان

خباز: پروژه‌های نیمه‌تمام باید به بخش خصوصی واگذار شود/ کمبود آب، مهم‌ترین تهدید استان سمنان در سال‌های آینده

دومین نشست تخصصی توسعه منطقه‌ای استان سمنان با حضور استاندار و جمعی از مدیران، صاحب‌نظران، اندیشمندان و اساتید دانشگاه‌های استان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برگزار شد.
کد خبر : 58315

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، استاندار سمنان با حضور در این نشست با تشکر از دانشگاه آزاد اسلامی سمنان به منظور میزبانی این برنامه گفت: موضوع توسعه متوازن و همه جانبه استان در سایه آمایش سرزمین محقق می‌شود.


محمدرضا خباز افزود: باید مزیت‌ها و فرصت‌های منطقه و استان شناسایی شود و توسعه استان بر مبنای واقعیت‌ها و مزیت‌های موجود شکل بگیرد.


وی تاکید کرد: مهم‌ترین عامل توسعه در هر جامعه نیروی انسانی است که امروزه به عنوان منابع انسانی شناخته می‌شود بر این اساس آهنگ توسعه و شکل‌گیری توسعه باید بر مبنای شخصیت‌های علمی و مفاخر استان شروع و بستر مناسب برای ایفای نقش این شخصیت‌ها در این مسیر فراهم شود.


استاندار سمنان: مهم‌ترین عامل توسعه در هر جامعه نیروی انسانی است که امروزه به عنوان منابع انسانی شناخته می‌شود بر این اساس آهنگ توسعه و شکل‌گیری توسعه باید بر مبنای شخصیت‌های علمی و مفاخر استان شروع و بستر مناسب برای ایفای نقش این شخصیت‌ها در این مسیر فراهم شود

خباز با توجه به موضوع تصدی‌گری دولت در امور اجرایی گفت: کار دولت سیاست‌گذاری است، نظارت است و حاکمیت. پس باید از تصدی‌گری در امور اجرایی دوری کند و در مسیر واسپاری تصدی‌گری به مردم حرکت کند.


خباز که در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان سخن می‌گفت، افزود: باید پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار شود و مردم در امور تصدی‌گری نقش پررنگ‌تری ایفا کنند تا بتوانیم با حرکت بیشتر و سرعت بالا‌تر در مسیر توسعه استان گام برداریم.


استاندار سمنان مهم‌ترین تهدید استان را در سال‌های آینده موضوع کمبود آب معرفی کرد و افزود: امروز مشکل آب در دنیا به موضوعی مهم و بحران‌ساز تبدیل شده است که این مشکل در منطقه و به ویژه در استان سمنان به حد بالای اهمیت خود رسیده است و باید برای آن برنامه ریزی و توجه جدی صرف شود.


وی با توجه به موضوع محیط زیست گفت: آن‌چه امروز در زمینه محیط زیست شاهد آن هستیم نشات گرفته از عملکرد غلط ۳۰ سال گذشته در کشور در این حوزه است. محیط زیست امروز به عنوان زنگ خطری است که به زلزله خاموش تلقی می‌شود که متاسفانه هنوز برای جامعه قابل درک و لمس نشده است. خسارات وارد شده به محیط زیست طی سالیان گذشته به حدی است که جبران آن به سادگی ممکن نیست.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان پیش از سخنان استاندار با ارائه گزارشی از وضعیت این دانشگاه در استان سمنان گفت: استان سمنان دارای بالا‌ترین شاخص آموزش عالی در کشور است که در نتیجه باید برای شاخص آموزش عالی در سند چشم‌انداز توسعه استان جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفت.


دکتر شاهرخ رنجبر بهادری افزود: در توسعه کیفی استان باید جایگاه دانشگاه‌ها مورد توجه بیشتر قرار داشته باشد و آموزش عالی به عنوان یک شاخص توسعه در استان لحاظ شود.


وی گفت: نگاه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه دانشگاه حضوری دنیا و مصداق بارز اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به عنوان بخشی از جامعه دانشگاهی استان بر تعامل و هم‌افزایی امکانات دانشگاهی با سایر نهاد‌ها و ارگان‌های مرتبط در سطح استان معطوف است.


دومین نشست تخصصی توسعه منطقه‌ای استان سمنان با سخنرانی دکتر مظفر صرافی، دکتر غلامرضا کاظمیان و دکتر سید حسن معصومی اشکوری حول محورهای توسعه منطقه‌ای و عدالت قضایی، رابطه متقابل توسعه و تعادل منطقه‌ای و پهنه بندی فضاهای توسعه در استان ادامه یافت.


دومین نشست تخصصی توسعه منطقه‌ای استان سمنان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان و در محل آمفی تئا‌تر فرزانگان دانشکده فنی و مهندسی این واحد دانشگاهی برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته